Miben változik a keresőoptimalizálás 2018-ban? Mire kell figyelnük a honlaptulajdonosoknak 2018-ban, ha jó helyezéseket szeretnének a Google organikus találatai között, és sok látogatót a Google-ből? Íme néhány hasznos SEO tipp Gery Illyéstől a Google szóvivőjétől, aki 2018. októberében tartott előadást a Pubcon Konferencián.

Keresőoptimalizálás 2018 – tippek a Google-től

Megfelelő URL kialakítás

Gery Illyés felhívta a figyelmet a keresőbarát URL kialakítására, és hogy az URL-ben ne használjunk kettőskeresztet, ugyanis a kettőskereszt utáni részeket a keresőrobotok nem tudják értelmezni.

Jó URL: honlapom.hu/aloldal-cime/

Rossz URL: honlapom.hu/aloldal#cime/

 

Kanonizálás

Ha egy tartalom kétszer, vagy többször szerepel a honlapodon, akkor a canonical címke segítségével tudod megadni a Google-nak, hogy melyiket szeretnéd ha a Google megjelenítené a találati listában. A canonical címke használata nélkül a Google duplikációnak érzékelheti, és negatív hatása lehet a helyezéseknél. Ez a probléma leggyakrabban webáruházaknál szokott előfordulni, mikor a termékeket különböző szempontok szerint lehet szűrni. Gery Illyés javasolja a canonical címke használatát, és elmondása szerint a Google nagy hangsúlyt ad neki.

 

Https használata

Illyés javasolja a https használatát, különösen amiatt, hogy a Google Chrome 2018. október 28. után piros figyelmeztető jelzéssel fogja ellátni a http-vel műkődő weboldalakat, ami elriaszthatja a látogatókat.

https

 

Használj webhelytérképet

A webhelytérkép a második legfontosabb dolog a honlapra mutató linkek után, amit a Google a honlap feltérképezéséhez használ.

Ha segíteni akarsz a Google-nek, hogy megtalálja a honlapodat, akkor használj webhelytérképet, és a legfontosabb aloldalak url-jei mindenképpen szerepeljenek benne!

Használj belső linkeket!

Ha azt akarod, hogy akár a látogatók, akár a keresőrobotok megtalálják az egyes aloldalaidat, legyenek belső linkek, amik arra az aloldalra mutatnak!

Metaadatok még mindig számítanak!

Minden aloldalhoz adjál meg egyedi title-t és meta leírást ami releváns az adott aloldalhoz.

Az általad megadott title-t a Google csak nagyon ritkán írja felül, ahhoz nagyon nagy baromságnak kell lennie.

A képeket is keresőoptimalizáld!

Sokant megfeledkeznek a képek keresőoptimalizálásáról, pedig a Google képkeresőjét is sokan használják, persze sok múlik hogy milyen témáról van szó. A receptes honlapomra a Googleből érkező látogatók 20 %-a a képkeresőből jön.

A lényeg, hogy minden képeknek meg kell adni az “alt” szövegét, és ez a szöveg azt írja le, hogy mi van a képen.

kép keresőoptimalizálás kód

Bár a Google már használ képfelismerést, de még nem túl jó benne, egyelőre nem tudja felismerni mi van az adott képen.

Illyés javasolja még a képfelirat használatát is.

Több weboldal használ úgy nevezett “lazy load” betöltést, ami azt jelenti, hogy az oldal alján lévő képek csak akkor töltődnek be, ha a felhasználó legörget. Ezzel a weboldal sebességét szeretnék növelni. Viszont a keresőrobotok nem görgetnek, így ezeket a képeket nem fogják látni. Éppen ezért ilyen esetben a képeket <noscript> címkébe kell rakni. Ez semmit nem módosít a felhasználói élményen, de a keresőrobot számára olvashatóvá teszi a képeket.

Hogyan írj minőségi tartalmat?

A jó helyezésekhez fontos a minőségi tartalom. Illyés tanácsa, hogy fogalmazz világosan, és publikálás előtt olvasd fel hangosan a cikkedet, mert akkor kiderül ha túl gépies vagy természetellenes a szöveg.

Óvatosan bánj a hirdetésekkel!

Bár a Google Adsense is arra bíztat, hogy minél több hirdetést helyezz el a honlapodon, ne ess túlzásba!

A túl sok hirdetés zavaró, és a honlapot is lassítja.

Óvatosan a felugró ablakokkal!

Illyés nagyon zavarónak találja, ha pár másodperccel azután, hogy egy honlapra kattintott, felugrik egy ablak, hogy íratkozzon fel a hírlevélre. Miért íratozna fel, ha még azt sem tudja mi van ezen a weboldalon!

Ha a Google zavaró tényezőket észlel a honlapon, akkor hátrébb sorolhatja, ez különösen mobilon zavaró.

“Ettől még a felugró ablak nagyon hatékony marketing eszköz, saját példa, hogy a felugróra háromszor annyian íratkoznak fel, mint a szövegben lévő feliratkozási lehetőségre. Érdemes úgy beállítani, hogy kilépéskor ugorjon fel, és ne egyből a honlapra kattintás után.”

Sebesség nagyon fontos

A Google tudja, hogy a gyors honlapoknál magasabb a konverzió, mert az internetezők nem szeretnek várni. Illyés a Lighthouse eszköz használatát javasolja. Azt is kiemeli, hogy mindig tesztelni kell, hogy a felhasználók hogy reagálnak a változtatásokra, nem szabad mások tanácsait vakon követni. Azt a megoldást kell megtalálni ami az adott weboldal számára a legjobb.

sebesség

Strukturált adatok

A Google használja a strukturált adatokat, hogy jobban megértse a honlap tartalmát.

A strukturált adatok több látogatót és hosszabb honlapon töltött időt eredményezhetnek.

A Rakuten japán cég, amelyik több mint 70 weboldalt üzemeltet, azt tapasztalta, hogy a strukturált adatok bevezetése után a látogatók száma 2,7 szeresére, a honlapon töltött idő 1,5 szeresére nőtt.

Illyés figyelmeztet, hogy a strukturált adatokat azért ésszerűen kell használni.

Mobile first indexelés

A SEO-ban is szerepe van annak, hogy mobilbarát-e egy weboldal, de ami miatt leginkább fontos, az az, hogy egyre többen interneteznek mobilról. Ezért állt át a Google is arra, hogy a weboldalak mobil verzióját indexeli.

Ha mobilról nem használható jól a weboldalad, akkor a látogatók el fognak menni a weboldalról, nőni fog a visszafordulási arány, ami ahhoz vezethet, hogy a keresőben is visszább esik a honlap.  Az alábbi linken tudod ellenőrizni, hogy mobilbarát-e a weboldalad.

https://search.google.com/test/mobile-friendly

A Google eddig a mobilbarát honlapoknál állt át a mobil indexelésre, de a jövőben minden weboldalnál a mobil verziót fogja indexelni.

A mobilbarát, reszponzív kialakítás olyan tényező, ami nem csak a Google miatt fontos, hanem a látogatók miatt is. Ha a látogatók nem tudják mobilról kényelmesen használni a honlapodat, el fognak menni, és nem Nálad fognak vásárolni.

Keresőoptimalizálás 2018 összegzés

A SEO-ban 2018-ban is úgy lehet a legjobb eredményt elérni, ha az úgynevezett “white hat” módszereket alkalmazzuk a weboldalunk fejlesztésekor. Ezek azok a módszerek, amiket a Google is ajánl, azaz a látogatók számára készítjük a honlapot, amit a keresőrobotok számára könnyedén elérhetővé teszünk, és nem próbálunk meg trükközni a keresők algoritmusával, mert az lehet, hogy rövidtávon hoz valamennyi eredményt, de hosszútávon több kárt is okozhat.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!