Keresőoptimalizálás 2018

keresőoptimalizálás 2018, seo 2018

Kerekesi Éva

SEO szakember, honlap tulajdonosoknak segítek a keresőoptimalizálásban hogy a weboldaluk jobb helyezést érjen el a Google-ben, ezáltal több látogatót, több vevőt és több bevételt érjenek el. eva@profiseo.hu , 30/292-1566

Miben változik a keresőoptimalizálás 2018-ban? Milyen trendek várhatók, mire számíthatnak a honlaptulajdonosok 2018-ban, ha jó helyezéseket szeretnének a Google organikus találatai között, és sok látogatót a Google-ből?

Keresőoptimalizálás 2018

Linképítés 2018-ban

A linkeknek még mindig nagyon fontos szerepe van a Google helyezéseknél,  ahogy ebben az esettanulmányban is láthatod.   Ami változás az elmúlt évekhez képest, hogy régen nagy eredményt lehetett elérni azzal, ha egy weboldalt beregisztráltak linkkatalógusokba, illetve mindenféle, teljesen irreleváns honlapokról linkelték rá. A Google természetesen felfigyelt arra, hogy ilyen linkekkel próbálják manipulálni a keresési eredményeket, ezért ezeket a gyenge linkeket már ki tudja szűrni. Éppen ezért ha nem szeretnéd elveszíteni az eddig eredményeidet, ne vásárolj linkeket, amiket általában gyenge minőségű weboldalakról adnak. Ezeket a weboldalakat általában csak linképítés céljából tartják fenn, valós forgalmuk nemigen van. Egy jó minőségű link sokkal többet használ, mint sok gyenge minőségű linkfarmos link.

link ereje

Kulcsszavak használata

A keresőoptimalizálásról sokaknak egyből a kulcsszavak jutnak eszébe, és hogy a kulcsszavakat kell minél többször használni egy aloldal szövegében, legyen az blogbejegyzés, egy szolgáltatás értékesítési oldala vagy egy termékleírás egy webshopban. A kulcsszókutatásnak és a megfelelő kulcsszavak használatának mindig is fontos szerepe volt és mindig is fontos szerepe lesz, de azt tapasztalom sokan túlzásokba esnek, és már felhasználói szemmel is zavaróan teletömik a leírásokat a kulcsszavakkal, ettől várva a jó eredményt.  A Google-nek elég kifinomult már az algoritmusa, magyar nyelvben már egy-egy szó ragozott alakját is felismeri, szóval nem kell túlzásokba esni a kulcsszavak használatával. A másik dolog, amivel gyakran találkozom, mikor túlságosan a kulcsszósűrűségre koncentrálnak, attól várva az eredményt, ha sikerül pontosan 2,5%-ra belőni a kulcsszósűrűséget, az majd a Google első helyre repíti a honlapot.

seo elemzés

Ami sokkal fontosabb a kulcsszósűrűségnél a keresőoptimalizálásban 2018-ban, az, hogy használd az adott kulcsszó szinonimáit is, és az ahhoz kapcsolódó kifejezéseket is. Ha egy kulcsszóra jó helyre szeretnél kerülni, nézd meg a jelenlegi első néhány találat szövegét, és keresd meg, hogy mi a közös bennük. Ami az első néhány találatban közös, azt neked is bele kell írnod a saját tartalmadba, ha az első helyre szeretnél kerülni.

Felhasználói élmény

Sokan azt gondolják, hogy a SEO valami technikai dolog, de a honlapunkat nem a keresőrobotoknak készítjük, hanem a felhasználóknak! Leegyszerűsítve, ha a felhasználók szeretik a honlapot, akkor a Google is fogja. Miért? A Google-nek az a célja, hogy minél relevánsabb találatokat adjon a felhasználóknak, mikor rákeresnek valamire, hogy legközelebb is a Google-t használják. Éppen ezért ha a Google azt látja, hogy egy adott weboldalt szeretnek a felhasználók, azt szívesen fogja ajánlani és jó helyen megjeleníteni a keresési találatok között.

Mi kell a jó felhasználói élményhez?

Minőségi tartalom

Nem véletlenül van a mondás, hogy a “tartalom a király”, nem lesz ez másként 2018-ban sem. A  SEO-ban 2018-ban is fontos szerepe lesz a jó minőségi tartalomnak, ami választ ad a felhasználók kérdéseire, problémáira. Az igazság az, hogy jó tartalomra nem csak a keresőoptimalizálás miatt van szükség, hanem az érdeklődők gyűjtéséhez, ügyfelek szerzéséhez is.

Google első oldal, tartalom a király

seo elemzés

Mobilbarát kialakítás

A SEO-ban is szerepe van annak, hogy mobilbarát-e egy weboldal, de ami miatt leginkább fontos, az az, hogy egyre többen interneteznek mobilról. Ha mobilról nem használható jól a weboldalad, akkor a látogatók el fognak menni a weboldalról, nőni fog a visszafordulási arány, ami ahhoz vezethet, hogy a keresőben is visszább esik a honlap. Az alábbi linken tudod ellenőrizni, hogy mobilbarát-e a weboldalad.

https://search.google.com/test/mobile-friendly

A mobilbarát, reszponzív kialakítás megint olyan tényező, ami nem csak a Google miatt fontos, hanem a látogatók miatt is. Ha a látogatók elmennek a weboldaladról, akkor nem tudsz nekik eladni.

Közösségi média

Korábban már szó volt róla, hogy a Google az embereket követi, a Google azt szereti, amit a látogatók is szeretnek. A legjobb módszer ehhez pedig a közösségi média. Amelyik weboldal sok like-ot, megosztást, pin-t stb kap, az egy egyértelmű jel, hogy szeretik azt a honlapot az emberek. Éppen ezért fontos része a keresőoptimalizálásnak 2018-ban is, hogy jelen legyél és aktív is legyél minden közösségi média felületen.

Keresőoptimalizálás 2018 összegzés

A SEO-ban 2018-ban is úgy lehet a legjobb eredményt elérni, ha az úgynevezett “white hat” módszereket alkalmazzuk a weboldalunk fejlesztésekor. Ezek azok a módszerek, amiket a Google is ajánl, azaz a látogatók számára készítjük a honlapot, amit a keresőrobotok számára könnyedén elérhetővé teszünk, és nem próbálunk meg trükközni a keresők algoritmusával, mert az lehet, hogy rövidtávon hoz valamennyi eredményt, de hosszútávon több kárt is okozhat.

 

Facebook
Facebook
Pinterest
Twitter
Google+
http://profiseo.hu/keresooptimalizalas-2018
RSS
 Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Iratkozz fel, és e-mailben megkapod az újabb cikkeket!
 
Email*
Név*
About Kerekesi Éva 32 Articles
SEO szakember, honlap tulajdonosoknak segítek a keresőoptimalizálásban hogy a weboldaluk jobb helyezést érjen el a Google-ben, ezáltal több látogatót, több vevőt és több bevételt érjenek el. eva@profiseo.hu , 30/292-1566

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*