Mennyit számítanak a weboldalra mutató linkek? Számítanak egyáltalán? Bemutatom egy konkrét példán.

Linkek ereje – Esettanulmány

Van egy hobbi honlapom, ami flamencoval foglalkozik, a flamencoportal.hu. Régen én is táncoltam flamencot és ezért kezdtem el csinálni.

2016 decemberében észre vettem, hogy a kasztanyetta (ritmushangszer, amit a flamenco táncosok is használnak) kifejezésre flamenco viszonylatban sokan keresnek, ezért írtam egy cikket a kasztanyettáról. Készítettem saját fotókat a kasztanyettámról, videót, ahol bemutatom hogyan kell használni, ezeket mind beleraktam a cikkbe, egyéb videókat is a youtube-ról. Szerintem egy igazán tartalmas cikket sikerült összehoznom, amit 2016. december 17-én közzétettem, és elküldtem az indexelési kérelmet.

Milyen eredményt ért el a cikk a Google-ben?

Nagyon nem az történt, mint amire számítottam, a cikkem a 37-45. helyen jött a keresőben. Pedig ez egy igazán jól, keresőoptimalizáltan megírt cikk egy témába vágó weboldalon! Nem vártam az első helyre, de azért az első húszba igazán beférhetne!

Tenni kéne valamit!

Két hét után úgy döntöttem, hogy teszek valamit annak érdekében, hogy ez a cikk előrébb kerüljön. Sikerült találnom egy elég erős honlapot, ahova a kasztanyetta téma befért, vagy legalábbis nem lógott ki túlságosan és kaptam egy linket a cikkemre, íme:

Jól láthatod ez egy “nofollow” link, tehát elvileg a Google ezeket a linkeket nem követi, és elvileg nincs hatásuk. Vagy mégis?

Január 1-én kaptam ezt a linket, és január 2-ra a cikkem a kasztanyetta kulcsszóra a 40. helyről az 5,8 helyre ugrott!

Ezt követően is javultak az eredmények, egy hónappal a link után a cikk a kasztanyetta kulcsszóra jelenleg most a 2.-3. helyen szerepel.

Az alábbiakban láthatod a search console adatokat:

link ereje, kasztanyetta

 

Az alábbi kulcsszavakra jelenik még meg a cikk 2017 február 7-én:

Összefoglalva a linkek szerepéről

Remélem ez a példa jól mutatja, hogy milyen szerepe van a linkeknek a keresőoptimalizálásban. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy ekkora javulást én még sehol máshol nem tapasztaltam, tehát arra azért ne számíts, hogy egy link hatására több mint 30 helyet fog javulni az oldalad. Másik saját példámban egy link hatására 6.-ról a 3. helyre sikerült előre jönnöm.

Sokat számít az is, hogy mennyire erős kulcsszóról van szó, milyen erősek a versenytársak honlapjai, akikkel versenyezni kell, értelem szerűen minél erősebb a verseny, annál nehezebb előrébb kerülni.

Azt is figyelembe kell venni, hogy a 15.-ről a 10. helyre könnyebb előrébb jönni, mint mondjuk a második helyről az elsőre, és ahhoz valószínűleg már nem elég egyetlen link.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy önmagában a linkek nem jelentenek garanciát a sikerre. Egy ismerősöm épp mostanában kezdett linkcsere partner gyűjtésbe, mert hogy bár a facebookon nagyon népszerű, de a Google-ból kevés látogatója van, szerinte a linkek hiánya miatt. Láttam a honlapját, és egyáltalán nincs keresőoptimalizálva, az ő esetében a honlap keresőoptimalizálása véleményem szerint sokkal több eredményt hozna, mint a linkek.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!