7 ok miért jó a keresőoptimalizálás – nem csak látogatószerzésre

miért jó a keresőoptimalizálás

Kerekesi Éva

SEO szakember, honlap tulajdonosoknak segítek a keresőoptimalizálásban hogy a weboldaluk jobb helyezést érjen el a Google-ben, ezáltal több látogatót, több vevőt és több bevételt érjenek el. eva@profiseo.hu , 30/292-1566

A keresőoptimalizálással sok munka van, és idő mire látható eredményt hoz. Miért éri meg mégis foglalkozni vele, miért jó a keresőoptimalizálás minden weboldal tulajdonos számára?

Miért jó a keresőoptimalizálás?

#1. Látogatókat hoz a honlapodra

A látogatószerzés a legevidensebb előnye a keresőoptimalizálásnak, leginkább a több látogató reményében kezdenek el keresőoptimalizálással foglalkozni a honlaptulajdonosok. Egy weboldal látogatók nélkül nem sokat ér, aki csak hobbi célból vezet egy blogot az is szeretné ha lennének olvasói, aki üzleti célból üzemeltet weboldalt, vagy webáruházat annak is szüksége van látogatókra, hiszen ha senki nem látogatja a honlapot, ki fog vásárolni? Nincs ez másként egy fizikai boltnál sem, ha senki nem megy be a boltba, mert eldugodt helyen van, és azt sem tudják, hogy létezik, akkor nem lesz sikeres a bolt. Nem véletlenül fizetnek magas bérleti díjat a bolt tulajdonsok a forgalmas helyen lévő üzlethelyekért. Ha úgy tekintünk egy honlapra, mint egy fizikai boltra, a keresőoptimalizálás tud az interneten egy eldugodt kisboltból egy forgalmas helyen lévő üzletet varázsolni.

látogatószerzés keresőoptimalizálás

Ráadásul a keresőből érkező látogatóknak sokkal könnnyebb eladni, hiszen aki rákeres arra, hogy hajszárító, az nagy valószínűséggel eldöntötte már, hogy hajszárítót akar vásárolni. A bevásárlóközpontokba sok látogató azért tér be, hogy egyen valamit, megnézzen egy filmet vagy hogy elüsse az időt a vonat indulásááig, náluk először fel kell kelteni az ígényt, hogy akarjanak új hajszírátót venni, de a keresőből érkező látogatót már csak arról kell meggyőzni, hogy Tőled vásároljon!

 

#2. Miért jó a keresőoptimalizálás? – Hatékonyan lehet márkát építeni vele

A statisztikák szerint az embereknek legalább 5-7 alkalommal találkozniuk kell a márkaneveddel, hogy emlékezzenek rá. Ha a Google találati lista elején van a honlapod, akkor az érdeklődőknek még a honlapodra sem kell kattintaniuk hogy lássák a márkanevedet! Tehát már akkor is tudsz hatást gyakorolni az érdeklődőkre, ha még a honlapodon sem jártak.

seo elemzés

Persze a legjobb, ha a Te honlapodra kattintanak, és a legeslegjobb, mikor megkérdezed a vevőt, hogy hogyan talált meg, és azt válaszolja, hogy bármire kerestem az interneten (az adott témában), mindig az Önök honlapján találtam magamat! Ezt is a keresőoptimalizálással tudod elérni!

márkaépítés, mire jó a keresőoptimalizálás,

 

#3. A kattintások 85 %-a az organikus találatokra történik

A találati lista tetején fizetett hirdetések jelennek meg, és alatta szerepelnek az úgynevezett organikus találatok. A fizetett hirdetések közé bárki bekerülhet, ez leginkább pénz kérdése, de az organikus találatok közé csak azok a honlapok, amiket a Google odasorol. A keresőoptimalizálásnak az az egyik célja, hogy a weboldal az organikus találatok között minél jobban szerepeljen.

Az internetezők egy része tudatosan kerüli a hirdetéseket, és direkt az organikus találatokat keresi, és azokra kattint, mert azokat a találatokat megbízhatóbbnak tartja. A keresőoptimalizálás azért jó, mert segítségével az organikus találatok között lesz a honlapod, ahol a kattintások 85 %-a történik.

hogyan lehet google keresőben előre kerülni

 

#4. Miért jó a keresőoptimalizálás? – Csökkenti a hirdetési költségeket

A keresőoptimalizálásnak, SEO-nak számos előnye van, de fontos kiemelni, hogy egy vállalkozás akkor tud csak sikeres lenni, ha van egy kidolgozott marketing terve, aminek csak egy része a keresőoptimalizálás. Tehát nem szabad csak a keresőoptimalizálásra támaszkodni, egyéb marketing csatornákat is alkalmazni kell, mint például a Google Adwords hirdetések, amelyek a találati lista tetején jelennek meg.

Ezeknek a hirdetéseknek a kattintásonkénti ára több tényezőtől függ, attól is, hogy az adott weboldal, amit hirdetnek mennyire releváns a hirdetésben szereplő kulcsszóra. Tehát ha a “hajszárító” kulcsszóra hirdetsz, akkor ha a hirdetni kívánt aloldal a hajszárító kulcsszóra van keresőoptimalizálva, akkor kisebb lesz a hirdetési költség.

seo tanfolyam banner

#5. Miért jó a keresőoptimalizálás? – Egy nyelvet fogsz beszélni a vevőiddel

Sokszor van, hogy a vevők máshogy neveznek egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást, mint ahogy a szakemberek hívják, vagy ami szakmailag helyes. A keresőoptimalizálás egyik fontos lépése a kulcsszókutatás, mikor megvizsgáljuk, hogy milyen szavakra, kifejezésekre keresnek az emberek az interneten, és ott fény derül ezekre az eltérésekre. Például nem mindegy, hogy konnektor vagy dugaszoló aljzat kifejezéseket használsz, mert az egyikre havi 2900 keresés van, a másikra meg csak havi 90, tehát az emberek többsége a konnektor kifejezést használja Ha olyan névvel hirdeted a termékedet vagy szolgáltatásodat, amit az emberek nem ismernek, vagy ők máshogy használják, nem fognak vásárolni, mert sokan nem tudják, hogy a dugaszoló aljzat az a konnektor szakmailag helyes elnevezése,  és ha még hirdetsz is egy olyan nevű terméket amit senki nem ismer, valószínű egy csomó pénzt kidobsz az ablakon.

konnektor kulcsszó

 

#6. Miért jó a keresőoptimalizálás? – A felhasználók jobban fogják szeretni a honlapodat!

A Google azokat a weboldalakat teszi a találati lista elejére, amelyeket szeretik a látogatók, ahol sok időt töltenek el, ahonnan nem kattintanak el. Ezért a keresőoptimalizálás fontos része, hogy minél inkább felhasználóbarátabbá tegye a honlapodat, amit szeretnek a látogatók, ahol szívesen időznek. Minél több időt tölt egy látogató a honlapodon, annál nagyobb valószínűséggel fog vásárolni Tőled!

#7. Miért jó a keresőoptimalizálás? – Sokáig hoz eredményt passzív módon

Számos módja van, hogy látogatókat szerezz a honlapodra, például hirdethetsz, vagy posztolhatsz a közösségi médiában, de kevés olyan van, ami hosszú távon és passzív módon hoz eredményt. A hirdetések csak addig hoznak látogatót amíg fizeted őket, ha már nem hirdetsz, egyetlen látogató sem fog jönni hirdetésből. A közösségi médiából is akkor kattintanak a honlapodra, ha rendszeresen posztolsz. Ha nem posztolsz egy hétig, nem fog jönni senki. Ellenben ha keresőoptimalizáltad a honlapodat, és ott már beértek az eredmények, akkor napi szinten rendszeresen fognak jönni látogatók a honlapodra akkor is, ha nem csinálsz semmit! Igaz, hogy sok munkára és időre van szükség mire ezt el lehet érni, de akkor bőven behozza a befektetett időt és munkát!

Szeretnéd keresőoptimalizálni a honlapodat?

Keress meg!

Kerekesi Éva

30/292-1566

eva@profiseo.hu

About Kerekesi Éva 44 Articles
SEO szakember, honlap tulajdonosoknak segítek a keresőoptimalizálásban hogy a weboldaluk jobb helyezést érjen el a Google-ben, ezáltal több látogatót, több vevőt és több bevételt érjenek el. eva@profiseo.hu , 30/292-1566

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*