Hogyan működik a keresőoptimalizálás a gyakorlatban? Most megtudhatod, egy nem mindennapi eseten keresztül. Kezdjük ott, hogy általában azt szokták mondani, hogy a keresőoptimalizálás nem hoz azonnal eredményt, idő kell, mire beérik az elvégzett munka gyümölcse, türelmesnek kell lenni. Az esetek többségében ez így is van, de azt is szokták mondani, hogy kivétel erősíti a szabályt. Egy ilyen kivételes esetet mutatok most be, ahol elég gyorsan sikerült eredményt elérni.

 

Mindössze 5 nap alatt több, mint 26.000-en kattintottak a cikkemre a Googleből organikusan, azaz hirdetési költség nélkül! A hab a tortán, hogy mindezt kb. fél óra munkával sikerült összehozni.

 

26000 kattintás

Most megmutatom azokat a lépéseket, amik elvezettek ehhez az eredményhez.

Keresőoptimalizálás a gyakorlatban – a weboldal

Azt, hogy milyen gyorsan lehet eredményt elérni, az is befolyásolja, hogy a weboldalnak, ahova kikerül a cikk milyen a múltja, milyen a megítélése a Google szemében. Például ha valaki publikál egy új receptet a nosalty-n vagy mindmegette-n sokkal hamarabb fog előre kerülni, mintha ugyanazt a receptet a most induló blogján teszi közzé, egész egyszerűen azért, mert receptek témájában ezeknek az oldalaknak már hírneve van.

Az én cikkem a kellemesunnepeket.hu weboldalamon jelent meg 2020. április 8-án. Maga a weboldal 2019. júliusában indult, tehát még egy éves sem volt. Egyelőre annyit árulok el, hogy húsvéttal kapcsolatos témájú cikkről van szó, tehát 2019 húsvétján a weboldal még nem is létezett. Tehát nem is egy teljesen új, de nem is túl régi honlapról van szó, és az biztos, hogy nem a honlap múltja miatt sikerült ezt az eredményt elérni.

A tökéletes kulcsszó megtalálása

Az egyik legfontosabb alapja a keresőoptimalizálásnak a kulcsszókutatás. Azaz meg kell vizsgálni, hogy a mi témánkban mire keresnek az emberek, milyen kifejezéseket használnak, mi érdekli őket.

Mikor a húsvét témakörében készítettem a kulcsszókutatást, láttam, hogy a locsolóversekre nagyon nagy az érdeklődés. Ezt már más is észrevette, ugyanis több olyan weboldal is létezik, ami kifejezetten csak a locsolóversekről szól.

Arra is felfigyeltem, hogy keresnek úgy az emberek, hogy locsolóversek 2018, locsolóversek 2019. Sokat gondolkoztam azon, hogy aki beírja a keresőbe, hogy locsolóversek 2019, az mégis mire lehet kíváncsi. Miben lehet más egy 2019-es locsolóvers, mint egy 2018-as?  Arra jutottam, hogy valószínű nem a klasszikus Zöld erdőben jártam locsolóverset keresi, hanem valami újabbat, modernebbet, de hogy ez mégis mi lehet, arra nem tudtam rájönni.

És akkor jött a koronavírus járvány, és a hozzá kapcsolódó korlátozások. Április elejére már világossá vált, hogy a húsvét 2020-ban egész más lesz, mint a korábbi években, ugyanis kijárási korlátozás volt, és nem lehetett rokonokat látogatni. Azt is sejteni lehetett, hogy ettől az emberek még nem szeretnének lemondani a húsvéti locsolkodásról. Ekkor már pontosan tudtam, hogy miben más egy 2020-as locsolóvers, mint egy 2019-es, tehát meglett a megcélozni kívánt kulcsszó, ami a “locsolóversek 2020”.

A cikk megírásához elég volt felmennem a Facebookra, kinyitni a tévét, és pontosan tudtam, hogy 2020-ban a húsvéti témakörök a maszk, wc papír, karantén és Győrfi Pál.

Ezen kifejezésekkel elkészültek a 2020-as locsolóversek.

Locsolóversek 2020

On-site SEO beállítások

Az on-site seo beállítások azokat a dolgokat jelentik, amiket a weboldalamon, a cikkben kellett beállítanom, ahhoz, hogy a Google értse miről szól a cikk, és megjelenítse a megcélozni kívánt kulcsszóra, azaz a “locsolóversek 2020”-ra.

  • A cikk címében szerepelt a kulcsszó: “Locsolóversek 2020”.
  • A cikk url-jében szintén szerepelt: https://kellemesunnepeket.hu/locsoloversek-2020/
  • Készítettem egy kiemelt képet a cikkhez, aminek az “alt text” szövege locsolóversek 2020
  • Szerepelt a kulcsszó az első bekezdésben
  • Szerepelt a kulcsszó egy címsorban
  • Szerepelt a kulcsszó a title-ben
  • Szerepelt a kulcsszó a meta leírásban

A title és a meta leírás a weboldalon nem látszódnak, de a Google találati listájában ezek jelennek meg.

locsolóvers title, meta leírás

Off-site SEO

Az off-site SEO elemeknek azokat a dolgokat nevezzük, amik nem a honlapunkon történnek, de hatással vannak a honlapunkra, ilyen például, ha egy másik weboldalról mutat link a honlapunkra, vagy ha megjelenik a közösségi médiában.

Mivel a cikkem 5 nappal húsvéthétfő előtt jelent meg, így túl sok időm nem volt ezzel a területtel foglalkozni. Mindössze annyit csináltam, hogy bepineltem Pinterestre, és megosztottam a cikket Facebookon.

Hogy jöttek az eredmények?

Az alábbi grafikonon jól látszódik, hogy a legtöbb kattintás húsvétvasárnap és húsvéthétfőn jött, ami teljesen érthető, de már első nap, április 9-én is több, mint 900-an kattintottak a cikkemre a Googleből.

Mivel ez egy nagyon szezonális kulcsszó, így húsvét után nem meglepő módon teljesen lecsökkent a kattintások száma.

locsolóversek kattintások

 

Ami nagyon jól mutatja, hogy milyen jól sikerült a kulcsszót kiválasztanom, az az, hogy ugyanebben az időszakban a többi locsolóverses cikk hogy szerepelt. A többi locsolóverses cikk korábban lett publikálva, mégis összesen csak kb. 500 kattintást hoztak, míg a locsolóversek 2020 pedig több, mint 26.000-t!!!

locsolóversek adatok

Ami még érdekes, ha megnézzük, hogy április 8-20 között honnan érkeztek látogatók a honlapra (az egész honlapra, nem csak erre a cikkre).

Sokan azt gondolnák, hogy a húsvét meg locsolóversek olyan témakör, ami nagyon pörög a közösségi médiában, de a számok jól mutatják, hogy a látogatók 87,5 %-a a keresőből érkezett. Az mondjuk igaz, hogy csak egy 200 fős Facebook oldala van ennek a honlapnak, tehát nem volt meg a kritikus tömeg, hogy igazán el tudjon terjedni, de úgy tűnik az a 26.000 ember, aki olvasta a cikket, se nagyon osztogatta meg.

látogatók forrása

 

Te ezt tudtad előre?

Biztos vannak, akik erre rávágnák, hogy hát persze, én pontosan tudtam előre, hogy legalább húszezren fognak a cikkemre kattintatni, hogy ezzel is bizonygassák szakértelmüket. Én nem vagyok ilyen, őszintén megmondom, hogy annyit tudtam, hogy ez jól is elsülhet, érdemes megpróbálni, de 26.000 kattintásra nem számítottam, de nagyon örültem neki 🙂 !

A keresőoptimalizálás tipikusan egy olyan terület, ahol nem lehet mindent előre megjósolni, már csak azért sem, mert a Google algoritmusai titkosak. Persze vannak elméleti dolgok, amiket lehet tudni, például hogy töltsd ki a meta leírást, de hogy a keresőoptimalizálás a gyakorlatban milyen eredményt fog hozni, azt 100 %-osan nem lehet előre megjósolni. Próbálkozni kell, és van, amikor bejön a számításunk, de olyan is van, amikor nem.

Mi ebből a tanulság?

Most lehet azt gondolod, hogy ez tök jó, de mit kezdjek én egy locsolóverses cikkel a saját honlapomon, mikor én LCD tévéket árulok, vagy ügyvédi irodám van.

Ezeket a tapasztalatokat a saját területeden is fel tudod használni, ha alkalmazod a gondolkodás módot.

Sok honlaptulajdonos egy-két kulcsszón erőlködik, mert azokra keresnek a legtöbben, de ott a verseny is nagyon erős. Megtehettem volna én is, hogy írok egy cikket “locsolóversek” kulcsszóra, mert arra van a legtöbb keresés, 27100, míg áprilisban csak annyit lehetett látni, hogy a “locsolóversek 2019”-re csak 210 keresés volt, tehát töredéke.

 

locsolóversek kulcsszavak

De azzal, hogy felismertem, hogy 2020. húsvéthétfőn mi fogja érdekelni az embereket, versenybe tudtam szállni azokkal a honlapokkal is, akik már évek óta működnek és csak a locsolóversekről szólnak. Még úgy is, hogy húsvéthétfő előtt 5 nappal publikáltam a cikket. És húsvétkor az én cikkem, amiatt, mert pontosan azt adta az embereknek, amit kerestek, a “locsolóversek” kulcsszóra is első oldalra került. Másik cikkel esélyem nem lett volna erre.

helyezési adatok

 

Persze lehet mondani, hogy ez csak időszakos eredmény, mert 2021-ben ez a cikk már nem fog labdába rúgni a locsolóversek között. Erre azt tudom mondani, hogy nekem a 26.000 látogatóért már bőven megérte, mert ennek a honlapomnak az elsődleges célja Adsense reklámbevétel generálása, és minél több a látogató, annál több a bevétel. Másfelől meg az ilyen aktualitások kapcsán lehet olyan kulcsszavakat is találni amik hosszabb távon is kitartanak.

Ez a grafikon egy másik honlapomon publikált cikk eredményeit mutatja. Sikerült egy olyan kulcsszót találnom, amire a karantén ideje alatt kiemelkedő volt a keresés, nem igazán volt még rá tartalom, így kicsi volt a konkurencia, és bár a karantén végével csökkent az érdeklődés, de havi 3-400 kattintást hónapokkal később is hoz ez a cikk.

keresési adatok karantén után

Azt tudom tanácsolni, hogy sokszor a “józan paraszti ész” a legjobb SEO szoftver, és még ingyen is van. Főleg mostanában, mikor ilyen gyorsan változik minden. A kulcsszótervezőkben a múlt adatait tudjuk csak megnézni, de ezekből kiindulva, ha figyeljük az aktuális történéseket, lépéselőnybe tudunk kerülni.

Az alábbi cikkben olyan weboldalakról olvashatsz, amiket a koronavírus járvány ihletett és nagy látogatottságot tudtak elérni.

7+1 weboldal, amit a koronavírusnak köszönhetünk

A saját területeden is érdemes a kulcsszavakat megvizsgálni, mert lehetséges, hogy “surranó pályán” gyorsabban és messzebbre jutsz.

És azt is érdemes megvizsgálni, hogy van-e olyan kulcsszó, ami lazábban kapcsolódik ugyan a témakörödhöz de sok embert lehetőleg könnyen el lehet érni vele. Ha ezek segítségével látogatókat tudsz a honlapodra vinni, azzal erősíteni tudod a weboldaladat, és ha még hírlevélre is feliratod őket, idővel vásárlót tudsz csinálni belőlük.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!