A Google Search Console az egyik legfontosabb eszköz egy weboldal keresőoptimalizálása során. Ha már korábban is használtad ezt az eszközt, akkor bizonyára Te is találkoztál már a Search Console új verziójával. Ezzel kapcsolatban szeretném megosztani Veled egy tapasztalatomat, ami minden weboldal tulajdonsot érint.

Ha esetleg még nem használod, akkor mindenképpen javaslom, hogy regisztráld a honlapodat, mert rengeteg hasznos információt kapsz teljesen ingyenesen a weboldaladról, például hogy hányan kattintottak a honlapodra a Google keresőből, milyen kulcsszavakra, hányszor és hánydik helyen jeleníti meg a honlapodat a Google a találati listában. Ezek olyan információk, amik elengedhetetlenek minden honlaptulajdonos és minden SEO szakember számára.

Az új Search Console egyik legnagyobb előnye, hogy nem csak az elmúlt 3 hónap adatait mutatja, hanem az elmúlt 16 hónap adatait.

De vannak olyan változások benne, amik nem ennyire örvendetesek.

Az új Search Console kevesebb látogatót mutat!

Egyelőre még párhuzamosan lehet használni a Search Console régi és új verzióját, így van lehetőség az adatok összehasonlítására.

Több mint tíz honlap adatait hasonlítottam össze, és az új Search Console-ban mindegyik esetében a kattintások száma és a megjelenítések száma 3-4%-kal kevesebb volt, mint a régiben!

Kimásoltam két honlap adatait, ahol pontosan látszódik a különbség.

új search console adatok

3-4 % elég nagy eltérés, egy nagyobb látogatottságú honlap esetén ez több ezres eltérést is jelenthet.

Miért van eltrés?

Hogy mi okozza az eltérést azt pontosan nem lehet tudni. A Search Console sosem mutatott teljesen pontos adatokat, mert a Google még véletlenül sem szeretne teret adni annak, hogy meg tudják fejteni a pontos algoritmust, ami alapján összeállítja a találati listát. Valószínű csak más szisztéma szerint rakja össze az új Search Console az adatokat, mint a régi.

Attól, hogy az új Search Console kevesebb kattintást mutat, nem jelenti azt, hogy a valóságban kevesebben jártak a honlapodon.

Mire figyelj?

Arra kell figyelni, hogy amikor adatokat hasonlítasz össze, például össze akarod hasonlítani a 2017. szeptemberi adatokat a 2018. szeptemberi adatokkal, akkor csak az új Search Console által mutatott adatokat hasonlítsd össze.

Ha vezeted a havi kattintások és megjelenítések számát, akkor jegyezd fel, hogy mikortól használod az új Search Console adatait, mert az átállásnál visszaesés fog látszódni, ami nem egy valódi visszaesés, hanem statisztikai.  Ha mondjuk jövőre akarod elemezni az adatokat, erre már nem biztos hogy fogsz emlékezni, csak azt fogod látni, hogy itt csökkent a kattintások száma.

Idővel várhatóan a régi Search Console meg fog szűnni, és csak az új lesz elérhető, ezért érdemes fokozatosan az új verzióra áttérni.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!