Mi a jobb, ha magam keresőoptimalizálom a honlapomat, vagy ha megbízok egy SEO szakembert? Gyakran felmerül ez a kérdés, és egyáltalán nem egyszerű megválaszolni. Mindkét lehetőségnek megvannak az előnyei és hátrányai. És hogy mik ezek az előnyök és hátrányok, és mikor érdemes magad foglalkoznod a SEO-val és mikor érdemes szakemberre bízni, az kiderül ebből a cikkből!

Ha magad keresőoptimalizálod a honlapod

digitális nomád

 

Előnyök:

 

A témádat jól ismered

A saját szakmádat, szakkifejezéseit jól ismered, ha mondjuk hegesztő gépeket árulsz, akkor számodra egyértelmű, hogy mi a különbség a fogyóelektródás hegesztőgép és a ponthegesztő között, tudni fogod, hogy ez két külön dolog, vagy szinonimák. SEO szakemberként mindig időbe telik, míg egy új területtel megismerkedem, és sokszor kell egyeztetni a honlap tulajdonossal a termékek, szolgáltatások elnevezésével kapcsolatban, a kulcsszókutatás során talált termékek közül mi az amit, amit árulnak, mit nem, mert sok esetben más szavakkal keresnek a vevők a termékekre, mint ahogy a honlapon fel van tüntetve.

 

A vállalkozásodat jól ismered

A saját vállalkozásodat, tevékenységedet, üzleti modelledet jól ismered, tudod, hogy milyen érdeklődőket kell szerezned, a vevőidet mi foglalkoztatja. Bár tudom, hogy sokan technikai dolognak gondolják a keresőoptimalizálást, nem az, és az üzlettel, vevőkkel kapcsolatos információk nagyon fontos kiindulási alapot jelentenek a kulcsszó kutatásnál, és a weboldal keresőoptimalizálásánál.

 

A sajátjával mindenki szívesebben foglalkozik

A sajátjával mindenki szívesebben foglalkozik, más a hozzáállása, mint mikor másét csinálja, nem véletlenül szokták az ingatlan hirdetésekben is megemlíteni, hogy ezt a házat mi magunknak építettük. Nem azt akarom ezzel mondani, hogy a SEO szakemberek nem dolgoznak lelkiismeretesen, de mindig van egy kis plusz abban, mikor a saját honlapunkkal, üzletünkkel foglalkozunk, több energiát vagyunk hajlandók rááldozni.

vidám férfi laptoppal

 

Nem kerül pénzbe

Ha magad keresőoptimalizálod a honlapodat, akkor nem kell fizetned érte, ez különösen akkor lehet nagy előny, ha kevés pénzből akarsz vállalkozást indítani, és nagyon meg kell gondolni, hogy mire költöd azt a pénzt, amit rá tudsz fordítani. Azért ez sem lesz teljesen ingyen, de erről majd később.

 

Hátrányok:

 

Meg kell tanulnod a keresőoptimalizálást

Sokan azt gondolják, hogy a keresőoptimalizálás csak pár kattintás, és már kész is van. A valóságban egyáltalán nincsen így. Egy összetett dologról van szó, ahol igazán jó eredményeket akkor fogsz csak elérni, ha átlátod és megérted az egész folyamatot. Ne feledd, hogy a keresőoptimalizálás egy szakma, és ha magad akarod keresőoptimalizálni a honlapodat, meg kell tanulnod. A tanuláshoz idő kell, és ha gyorsan akarsz haladni, akkor pénz is. Ha részt veszel egy SEO tanfolyamon, akkor gyorsabban meg tudod tanulni, ha magad próbálod összerakni az interneten található információkból, akkor pénzt ugyan nem kell költened, de sokkal több időre lesz szükséged.

 

Kevésbé leszel hatékony

Amikor új dolgot tanulunk, teljesen természetes, hogy az elején még kevésbé vagyunk hatékonyak. Minél nagyobb gyakorlatod van valamiben, annál kevesebb energiával, és gyorsabban tudod megcsinálni. Ha most kezdesz foglalkozni a keresőoptimalizálással, akkor nagy valószínűséggel nem fogsz olyan hatékonysággal dolgozni, mint egy SEO szakember, aki évek óta csak a keresőoptimalizálással foglalkozik.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a keresőoptimalizálás egy verseny a honlapok között. Azt, hogy milyen eredményeket tudsz elérni, az is nagyban befolyásolja, hogy a konkurenseid mit csinálnak, mennyit foglalkoznak a honlapjuk keresőoptimalizálásával. Ha a konkurenseid nem fektetnek túl sok energiát a SEO-ba, akkor jó eredményeket érhetsz el kezdőként is. Ha nagy a verseny a területeden, és  a konkurenseid a legprofibb SEO szakembereket alkalmazzák, akkor kezdőként nehezebb lesz eredményt elérni.

 

Tanulópénz

A tanulás velejárója a hibázás. Egy kisgyerek több százszor elesik, mire megtanul járni, ha magad keresőoptimalizálod a honlapodat kevés tapasztalattal, nagy valószínűséggel fogsz hibákat elkövetni, amik lassítják vagy rontják az eredményeidet. Egy ismerősöm mesélte, hogy olvasott egy cikket a keresőbarát url-ekről, és rájött, hogy az ő webáruházában nem ilyenek az url-ek, ezért átjavította az összeset. De mivel azt nem tudta, hogy milyen következményei lehetnek egy url megváltoztatásának, és hogyan kell ezt kezelni, ezért sokkot kapott, mikor azt tapasztalta, hogy a javító szándékú akciójának az lett az eredménye, hogy szinte eltűnt a honlapja a Googleből.

 

Sok idő

Sok időt kell fordítanod a honlapod keresőoptimalizálására, és azt az időt nem tudod más, pénztermelő tevékenységre fordítani. Egyfelől idő, hogy megtanuld mit kell csinálni, másfelől meg folyamatos munkát igényel. Tudom, az is egy SEO tévhit, hogy elég egyszer beállítani egy honlapot, és azzal ki lehet pipálni a honlap keresőoptimalizálását, de ez nem így működik. Folyamatosan figyelni kell az eredményeket, és ha szükséges változtatásokat eszközölni. Én például úgy kerültem kapcsolatba a keresőoptimalizálással, hogy elindítottam a fogyascoachinggal.hu honlapomat, és mivel nem nagyon voltak látogatók, ezért mentem el egy keresőoptimalizálás tanfolyamra. Egy idő után azt tapasztaltam, hogy a legtöbb időt a honlapom fejlesztésével, keresőoptimalizálásával töltöm. Persze ma már sokkal gyorsabban, és kevesebb időráfordítással meg tudnám csinálni ugyanazt, de akkor még kezdő voltam, és sok időt kellett ráfordítanom.

 

 

Ha SEO szakembert bízol meg

 

seo szakembert bízol meg

 

Előnyök

 

1.Időt spórolsz

Azt az időt, amit a honlapod keresőoptimalizálásra fordítanál, tudod egyéb, pénztermelő tevékenységre fordítani. Tegyük fel hogy ügyvéd vagy, és havonta 10 órát foglalkozol a honlapod keresőoptimalizálásával. Ha a keresőoptimalizálást kiszervezed, és ebben a 10 munkaórában ügyvédi tanácsadást adsz 15.000 Ft/óra díjon, az 150.000 Ft plusz bevételt jelenthet a számodra.

 

2. Gyorsabban hoz eredményt

Mivel a SEO szakember szinte egész nap keresőoptimalizálással foglalkozik, sok honlapot látott, sok esettel találkozott már, ezért hatékonyabban dolgozik, gyorsabban tud eredményt elérni.

havidíjas keresőoptimalizálás kattintások

 

3. Külső szem

Mivel a SEO szakember nem a cégedben dolgozik, ezért külső szemként olyan dolgokat is észre vehet, amit Ti a cégetekben nem vesztek észre, mondhatjuk nem látjátok a fától az erdőt. Nemrégiben beszélgettem egy érdeklődővel, aki említette, hogy van több honlapjuk is, de az a problémájuk, hogy több ebből html weboldal, a webfejlesztővel megszakadt a kapcsolat, és így nem tudnak mit kezdeni ezekkel a honlapokkal, mert még a telefonszámot sem tudják kijavítani. Kérdeztem, hogy miért nem csinálnak helyettük wordpress honlapot, mivel említette korábban, hogy egy oldalas honlapokról van szó, tehát nem túl nagy munka átrakni, és azt is, hogy van a cégnél olyan alkalmazott, aki meg tudja csinálni. Erre az illető a homlokára csapott, és annyit mondott, hogy hát ez eszükbe sem jutott, pedig milyen evidens!

 

Hátrányok

 

1.Pénzbe kerül

Ha SEO szakemberre bízod a honlapod keresőoptimalizálást, azt meg kell fizetni, ez költségként fog jelentkezni, de sokkal jobb erre úgy tekinteni, mint befektetésre, ami jó esetben többszörösen vissza hozza az árát.

befektetés

 

2. Meg kell találni a SEO szakembert

Meg kell találni azt a SEO szakértőt, akivel jól tudsz együtt dolgozni, erre pedig időt, és energiát kell fordítani. Íme egy kis segítség a Google-től, hogy milyen a jó SEO szakember.

 

3. Segíteni kell a SEO szakember munkáját

Az, hogy rábíztad a honlapod keresőoptimalizálást egy SEO szakemberre, nem jelenti azt, hogy hátra dőlhetsz, és már semmit nem kell csinálni. Ahogy korábban szó volt róla, a munkához szükség van olyan információkra, amiket csak Te tudsz akár a vállalkozásod működéséről, akár az iparágadról, termékekről, szolgáltatásokról, és szükség lehet olyan változtatásokra, amiknek a végrehajtásáról neked kell gondoskodnod, például ha szükség lesz bizonyos fejlesztésekre a honlapodon. Tehát attól, hogy kiadtad a munkát egy SEO szakértőnek, még valamennyi időt rá kell szánnod a közös munkára, még ha jóval kevesebbet is, mintha magad csinálnád.

 

És akkor most csináljak?

kérdőjelek

Ezek után felmerülhet a kérdés, hogy melyik a jobb választás, ha magam csinálom, vagy ha megbízok vele mást?

Azt gondolom, hogy erre a kérdésre nem lehet egyértelmű választ adni, minden esetben más lehet a jó döntés.

 

Akkor csináld magad, ha:

  • érdekel a keresőoptimalizálás (ha csak nyűgnek tekintesz rá, hogy még ezzel is foglalkozni kell, akkor sosem leszel eredményes)
  • nem riasztanak el a technikai dolgok (azt gondolom, hogy a legtöbb ember képes megtanulni, de ha azt érzed, hogy a tv távirányítója is túl bonyolult a számodra, akkor inkább ne erőltesd)
  • több időd van, mint pénzed
  • nem kell gyorsan eredmény

Ha magad csinálnád, és nem tudod hogy kezdj neki, nézd meg a kezdő keresőoptimalizálás tanfolyamot!

 

Akkor bízd SEO szakemberre, ha:

  • gyorsan akarsz haladni
  • vezető típus vagy, aki inkább kiadja a feladatokat
  • kevés időd van
  • nem szereted a technikai, szöszölős dolgokat
  • nagyon erős a verseny a területeden

Ha szakemberre bíznád a keresőoptimalizálást nézd meg a SEO szolgáltatásokat!

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!