A Google keresőben előre kerülni egyet jelent több látogatóval, több vevővel és több bevétellel!

Miért?

Mert a Google találati lista első oldalán lévő honlapok viszik el a kattintások több mint 80 %-át. Minél előrébb szerepel egy weboldal a keresőben, annál több látogatóra számíthat a Google-ből. Aki az első oldalon van, az meg tudja sokszorozni a honlap látogatóinak, potenciális vevőinek a számát. Emiatt nagyon nagy a verseny, hiszen mindenki az első oldalra szeretne kerülni. Ebben a cikkben bemutatok 9  lépést, amik segítenek a Google keresőben előre kerülni.

Fizetett és organikus találatok

Elöljáróban tisztázni szeretném, hogy ez a cikk arról szól, hogyan lehet az organikus találatok között előre kerülni. A találati lista tetején mindig fizetett hirdetések vannak, ahova bárki bekerülhet, csak pénz kérdése, az organikus találatok közé bekerülni ennél összetettebb feladat.

hogyan lehet google keresőben előre kerülni

 

Hogyan lehet a Google keresőben előre kerülni?

1.lépés – Határozd meg a honlapod témáját!

Aki jó eredményeket akar elérni a Google-ben, az már a honlapkészítés előtt figyelembe veszi a keresőoptimalizálási szempontokat, és a honlap témáját is ennek megfelelően választja meg. Fontos, hogy a téma egyértelmű legyen, a felhasználók és a Google is értsék, hogy miről szól. Az sajnos nem működik, hogy egy honlapon hirdetem a kutyakozmetika szolgáltatásomat és a műkörömépítést is mert mindkettővel foglalkozom. Egy ilyen oldalnak egyik témában sincs sok esélye a Google első oldalára kerülni.

 

2. lépés – Válassz megfelelő domain nevet!

Ha már kész a honlapod, akkor a domain név már adott, de ha új honlapot tervezel, akkor a domain név választásánál a sok egyéb szempont mellett érdemes arra is gondolni, hogy ha a domain névben szerepel a témád neve, vagy egy fontos kulcsszavad, az segít a Google keresőben előre kerülni. Tehát a kutyakozmetika kulcsszóra a  kutyakozmetika.hu nagyobb eséllyel kerül a Google találati lista első oldalára, mint mondjuk a buksiszalon.hu.

Domain név szerepéről bővebben ebben a cikkben tudsz olvasni!

3. lépés – Legyen beszédes az url!

Figyelj az url beállításokra! Sokkal többet mond az, hogy https://kutyakozmetika.hu/kutyanyiras, mint hogy https://kutyakozmetika.hu/?page_id=90.

Tudj meg többet a keresőbarát url-ről!

4. lépés – Készíts értékes tartalmat!

Nem véletlenül mondta Bill Gates, hogy “Tartalom a király!“. Minél jobb, érdekesebb, informatívabb és releváns tartalom van az oldaladon, a Google annál nagyobb valószínűséggel fogja előre sorolni. A Google célja, hogy olyan találatokat adjon az internetezőknek, ami választ ad a kérdéseikre. Ha olyan tartalmat raksz a weboldaladra, amit az emberek szeretnek, azzal már félig nyert ügyed van!

Ne feledd, nem biztos, hogy az érdekli az embereket, mint amire Te gondolsz! Sokan ezért rakják még ma is a honlapjuk főoldalára a cég bemutatkozását, hogy “Cégünket 1973-ban alapította ifj. Kovács János Alfréd és így tovább”, ami legyünk őszinték senkit nem érdekel, csak a tulajdonost. Ezzel szemben ha választ adsz a vásárlóidban felmerült kérdésekre, azt már sokkal szívesebben olvassák. Minél több időt töltenek a weboldaladon a látogatók, a Google számára azt jelzi, hogy ez egy jó weboldal, érdemes a keresőben előrehozni.

Google első oldal, tartalom a király

Mi kell ahhoz, hogy minél több időt töltsenek a látogatók a weboldalon?

  • Legyen jól tagolt a szöveg! Az egybefüggő hosszú szöveg elriasztja az olvasókat.
  • Legyenek alcímek! Használj H2, H3 tageket!
  • Használj felsorolásokat! A felsorolások könnyebben áttekinthetővé teszik a tartalmat!
  • Tartalmazzon a cikk képeket, táblázatokat, infografikákat, videókat!

SEO szövegírásról bővebben itt tudsz olvasni.

5. lépés – Használd a kulcsszavakat

Használd a kulcsszavakat a cikk szövegében, címsorában, alcímekben, lehetőleg minél többféle változatban, ragozott alakban, kiemelve is!

 

6. lépés – Építs linkeket!

Az oldaladról legyenek kifelé mutató linkek, használj belső linkeket, ahol a honlapod egy másik aloldalát ajánlod, és szerezz olyan linkeket, amik más honlapokról a Te weboldaladra mutatnak! Figyelj a horgonyszövegre is! A horgonyszöveg az a szó vagy szavak, amire kattintva átjutnak a Te honlapodra. Például ha kutyakozmetika horgonyszöveggel linkelik a kutyakozmetikáról szóló honlapodat, az segít a kutyakozmetika kulcsszóra a Google keresőben előre kerülni. De vigyázz, ne vidd túlzásba, mert ha túloptimalizálod a horgonyszövegeket, akkor negatív hatást érhetsz el!

 

7. lépés – Title tag és Meta description

Ne felejtsd el megadni a title és meta description (meta leírás) adatokat, hiszen a keresőrobotok számára ez fontos információ, valamint a látogatók ezen leírásokat látják a keresési találatok között, és ez alapján döntik el, hogy a Te weboldaladra kattintanak, vagy egy másikra.

Meta description-ről bővebben ebben a cikkben tudsz olvasni.

8. lépés – Frissítsd rendszeresen a honlapodat!

A Google a találati lista kialakításánál figyelembe veszi azt is, hogy milyen rendszeresen frissül egy honlap. Amelyik honlap rendszeresebben frissül, az előnyben van, és azt se feledd, minél több tartalmat raksz ki az oldaladra, annál több kulcsszóra tudsz látogatókat hozni a honlapodra. Tehát a honlap rendszeres frissítésével több legyet tudsz ütni egy csapásra!

Milyen szempontok alapján rakja össze a Google a találati listát, arról ebben a cikkben tudsz bővebben olvasni.

8. lépés – Használd a közösségi médiát!

Ha megosztod a cikkeidet minél több helyen, azzal először is látogatókat tudsz szerezni a honlapodra, ami már előny. Ahogy írtam korábban, a Google azt nézi, hogy mi tetszik az embereknek, és ha azt látja, hogy a cikked sok megosztást, like-ot kap  a közösségi médiában, az számára ez egy jel, hogy szeretik az emberek, érdemes a találati lista első oldalára rakni.

social media

Mennyi idő alatt lehet a Google első oldalára kerülni?

Erre a kérdésre nehéz válaszolni, mert nagyon sok mindentől függ, többek között attól is, hogy az adott témában mennyire erős a verseny. Olyan témában, ahol kevés hasonló honlap van, és kevés rendelkezik értékes tartalommal, ott könnyebb előre kerülni, de általában ezen témák iránt kisebb az érdeklődés.

Hogyan került a valentinnap.info 2 nap alatt a Google első oldalára – olvasd el az esettanulmányt!

Azt is tudni érdemes, hogy a 20. helyről könnyebb előrejönni a 15.-re, mint mondjuk a hatodikról az ötödikre, vagy a második helyről az elsőre. Egy biztos, hogy egy teljesen új honlapot előre hozni a keresőben összetett feladat, sok munka, és nem két nap. Nem mindegy például, hogy milyen témában születnek először cikkek, milyen linkeket építünk, ahogy korábban írtam a túloptimalizálással negatív hatást is lehet elérni. A leghatékonyabb eredmény érdekében az adott honlapra és témára épített stratégiát kell készíteni, amivel érdemes lehet keresőoptimalizáló szakembert megbízni.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!