A Google készített egy videót arról hogyan érdemes kiválasztani a megfelelő SEO szakembert. A videóban Maile Ohye, aki több mint 10 éve a Google csapat tagja, nem csak arról beszél, hogy milyen szempontok alapján válasszunk SEO szakembert, hanem arról is, hogy mire lehet használni a SEO-t, és mennyi idő alatt lehet vele eredményt elérni.

Ezekkel érdemes tisztában lenni, mielőtt SEO szakembert keresel:

1.Nincs olyan mágikus SEO trükk, amivel a weboldalad gyorsan a Google első helyére kerül.

Légy óvatos, ha valaki ilyet ígér, mert vagy hazudik, vagy a Google által tiltott módszereket alkalmaz, amivel talán rövid időre el tudja érni, hogy előre kerüljön a honlapod, de hosszú távon rosszul fogsz járni!

2. A SEO-ban annyi lehetőség van, amennyi az üzletedben vagy weboldaladban.

A SEO abban segít, hogy a weboldaladból kihozza a maximumot, hogy a honlapod az őt megillető helyen szerepljen a keresőben, amennyire egy független látogató értékelné. Tehát ha valaki olyan terméket árul, ami nem piacképes, a SEO nem tud abban segíteni, hogy ebből kasszarobbantó üzletet csináljon. Több látogatót tud hozni a weboldalra, de ha a látogatók nem találják elég jónak, kívánatosnak a terméket nem fogják megvenni.

3. SEO nem csak a helyezésekről szól, hogy a weboldalad minél előrébb legyen a találati listában, hanem arról is, hogy a látogatók kattintsanak a weboldaladra!

4. SEO szakember ahhoz tud tanácsot adni, hogy keresőbarát weboldalad legyen.

5. SEO feladata , hogy a weboldal a legjobb felhasználói élményt nyújtsa a látogatóknak.

6. Általános szabály, hogy ami előnyös a SEO szempontjából az előnyös a látogatók szempontjából is, mint például a mobilbarát weboldal, vagy áttekinthető menü.

7. A legtöbb esetben 4 hónap – 1 év szükséges, hogy a SEO szakember által javasolt változtatások, fejlesztések beérjenek. Ez nem azt jelenti, hogy a keresőoptimalizálás ennél korábban semmilyen javulást nem fog eredményezni, de időre van szükség mire minden változtatás hatása érezhető lesz.

8. Fontos követni a Google útmutatásait, hogy ne próbálkozz olyan haszontalan változtatásokkal, mint például kulcsszavak halmozása a keyword tag-be, vagy linkek vásárlása, miközben a Google hivatalos blogjában több cikk is megjelent már arról, hogy ezek akár haszontalan módszerek, akár Google által ellenjavalt módszerek.

SEO szakember választásának lépései

1.Konzultáció a SEO szakemberrel

A jó SEO szakembert nem csak az érdekli, hogyan lehet a weboldal helyezéseit javítani, hanem hogyan tudja a megbízó üzletét javítani. A jó SEO szakembernek ismernie kell, hogy kik az adott üzlet ügyfelei, jelenleg honnan érkeznek a honlapra, hogyan csinál bevételt a vállalkozás, és hogyan tud ebben a keresőoptimalizálás segíteni.

Milyen egyéb csatornákon van jelen a vállalkozás, például közösségi média, offline hirdetések, és kik a vállalkozás versenytársai.

Ha a kiválasztott SEO szakértő nem kérdez az üzletedről, vevőidről, és csak a technikai dolgokra fókuszál, keress másikat!

2. Refereciák

Kérj referenciákat a SEO szakember korábbi munkáiról.

3. Kérj SEO elemzést

Mielőtt bármilyen változtatásba kezdenél a honlapodon, kérj SEO elemzést, ehhez szükséges, hogy a SEO szakember lássa a Search Console adatokat.

Ingyenes SEO elemzést itt tudsz kérni

4. Döntsd el, hogy akarsz-e dolgozni az adott SEO szakemberrel

 

A jó SEO szakértő priorizál, informál, hogy a Te üzletedben melyik lépések hozhatják a legnagyobb eredményt a legkisebb befektetéssel, és milyen lépések azok amik több idő ígényelnek, de hosszú távon jelentősen megtérülnek.

Fontos tanács a végére

A legértékesebb SEO tanács sem ér semmit, ha nem valósítják meg. A SEO szakember által javasolt változtatásokat csináld meg, vagy csináltasd meg a weboldaladon, különben teljesen feleslegesen fizettél a SEO tanácsadásért.

 

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!