A képek keresőoptimalizálása egy egyszerű módszer, amivel nagyon sok látogatót lehet szerezni. Hogy mennyit? Itt egy konkrét példa, amitől garantáltan dobsz egy hátast!
Az alábbi Search Console grafikonon jól látszik, hogy kb. tizenötször, igen jól látod, tizenötször több kattintás érkezett a képes találatokra, mint a webes találatokra! 1540 kattintás képes találatra, míg csak 98 kattintás webes találatra! Most már biztos sikerült meggyőznöm Téged, hogy megéri a képek keresőoptimalizálásával foglalkozni.
Hogyan hozhatnak látogatót a képek?
Az olyan kereséseknél, ahol a Google tudja, hogy fontosak a képek, a szöveges találati listában is megjelenít képes találatokat is, keresőoptimalizált képekkel a Te honlapod is ide kerülhet.
Nagyon sokan használják kifejezetten a Google képkeresőjét, azaz direkt képekre keresnek. Az internetes keresések 21,03 %-a a Google képkeresőjén történik (2018 szeptemberi adat USA-ban), ami nem kevés. Témától függ, hogy mennyien keresnek képekre, az olyan témáknál, ahol fontos a látvány, mint például divat, ékszerek, lakberendezés, kert, receptek témakörében jelentős a képkeresések száma, egyes esetekben a többszöröse is lehet a webes kereséseknek!
A képkeresés 3 előnye látogatószerzés szempontjából
Röviden: sokkal egyszerűbb képekkel látogatókat szerezni, mint a szöveges tartalommal. Miért?
1.A képes kereséseknél kattintás nélkül több mint száz találat megjelenik, azaz elég könnyű Google első oldalra kerülni, és a látogatók is sokkal több találatot megnéznek.
2. Képes találatok tetején nincsenek hirdetések (egyelőre), amik elvinnék a kattintások egy részét.
3. A képekkel akkor is szerezhetsz látogatókat, ha a szöveges találati listában még hátul vagy.
Az alábbi grafikonon a pampuska.com gasztroblogom adatai szerepelnek. Láthatod, hogy a palócleves receptre úgy érkezett 52 kattintás a képek által, hogy a szöveges találatok között csak 69. helyen jelenik meg.
Az is jól látszik, hogy a képekkel úgy is könnyebben lehet látogatókat szerezni, ha nem vagy az első 10 találatban. A csirkemell receptek kulcsszóra 36,7 helyezés a képeknél és mégis hozott 250 kattintást.
Hogyan tudsz Te is látogatókat szerezni a képeid keresőoptimalizálásával?
Képek keresőoptimalizálása lépésről lépésre
Képek keresőoptimalizálása 1. lépés – Használj képeket!
Az első dolog, hogy használj minél több képet a weboldaladon!
Ha webáruházad van, akkor legyen a termékekről minél több jó minőségű kép. Ez az értékesítés miatt is fontos, mivel egy webáruházban a vevők nem tudják kézbe fogni, közelről megnézni a termékeket, csak annyit látnak a termékekből, ami a képeken látszódik. Ha nem jók a képek, akkor nem fognak vásárolni.
Ha szolgáltatásod van, akkor is fontos minél több képet használni, különösen ha látványos a tevékenységed, például asztalos, kertépítő, fodrász vagy. Ebben az esetben a munkáidról készült képek tudják a legjobban bemutatni a tevékenységedet, és meggyőzni a vásárlókat. Ez evidensnek tűnik, de láttam már olyan kertépítést kínáló honlapot, ahol egy darab kép sem volt.
Ha nem ilyen látványos a tevékenységed mert például ügyvéd, könyvelő vagy, akkor is használj képeket illusztrációként, nem hiába mondják, hogy “egy kép többet mond ezer szónál”. A képek érzelmeket tudnak közvetíteni, látványosabbá, érdekesebbé teszik a hosszabb szövegeket. Mindez igaz a blog bejegyzésekre is, a cikkeidben is mindig használj képeket!
Képek keresőoptimalizálása 2. lépés – Egyedi képeket használj!
Törekedj arra, hogy egyedi képeket használj! Ha olyan képek vannak a honlapodon, amik még sok másik weboldalon is megtalálhatóak, azokkal nehéz eredményt elérni. Ez főleg webáruházaknál szokott probléma lenni, mert a legtöbb webáruház tulajdonos felrakja a gyártó által küldött képeket, így ugyanaz a kép több száz honlapon is szerepel.
Ha arany gyűrűt szeretnél vásárolni, és rákeresel az aranygyűrű képekre, mit szólnál, ha a Google ilyen találati listát adna? Minden webáruházban ugyanazt a gyűrűt árulják, ezért kirakná Neked sokszor ugyanannak a gyűrűnek a képét.
Valószínűleg azt gondolnád, hogy mi baja van a Google-nak, megbolondult? Az internetezők minél többféle képet akarnak látni, ezért csak úgy van esélyed a képekkel is látogatókat szerezni, ha egyedi képeket használsz, és nem azt, amit rajtad kívül még másik száz webáruház.
Kép nem csak fotó lehet, hanem készíthetsz infografikákat, illusztrációkat is. Ha nem tudsz egyedi képet készíteni, még mindig használhatsz stockfotókat, vagy ingyenes képgyűjtő oldalakról szedett képeket, de arra mindenképpen figyelj, hogy jogtiszta képeket használj!
Képek keresőoptimalizálása 3. lépés – Készítsd elő a képeket!
Ha megvannak a képek, amiket használni szeretnél, feltöltés előtt készítsd elő őket.
A kép file neve írja le, hogy mi van a képen, tartalmazza azt a kulcsszót, amire szeretnéd optimalizálni. Tehát nevezd át a kép file nevét, ne az legyen hogy DSC452367.jpg, hanem 12k-arany-gyuru-piros-kovel.jpg.
Feltöltés előtt a kép méretét is szerkeszd át. Nincs értelme 4000 x 2000 pixel méretű képet feltölteni a honlapodra, ha 800 x 400 pixel méretben fog megjelenni. A nagy file méret csak lassítja a honlap betöltődését.
Képek keresőoptimalizálása 4. lépés – Helyezd el a képeket!
Töltsd fel a képeket a honlapodra, és feltöltéskor add meg a title és alt text adatokat. Ezek segítenek a Google-nek megérteni, hogy mi van a képen. Ha wordpress honlapod van, akkor a Cím (title) és az Alternatív szöveg (alt text) mezőket kell kitölteni. Ide olyan szöveget adj meg, ami leírja mi van a képen, és tartalmazza a kulcsszót.
Egyes böngészők a title-t megjelenítik, ha az egeret a képre húzzuk, ezért is fontos jól beállítani, nem mutat jól, ha itt az jelenik meg, hogy DSC523648.
Az alt text pedig akkor jelenik meg, ha valami miatt a kép nem tud betöltődni.
A képhez beállíthatsz feliratot is, ez segíti az olvasót és a Google-t is, de csak akkor érdemes használni, ha hasznos információt tartalmaz, ha hozzáad a képhez.
Keresőoptimalizálás során ne feledkezz meg a képekről sem, ha követed az itt leírt lépéseket, és keresőoptimalizálod a képeidet, sok új látogatót szerezhetsz, meglátod, hogy megéri a befektetett munka!