Keresőbarát url a keresőbarát weboldal egyik fontos eleme, és használata jelentősen hozzájárul, hogy a weboldalunk jó helyen szerepeljen a keresési találatok között, erre példát is fogok mutatni. Milyen a keresőbarát url és hogyan tudod létrehozni?

Pár szóban az url-ről:

Az url magyarul webcímet jelent, a Uniform Resource Locator kifejezés kezdőbetűiből áll.

Az url a böngésző bal felső sarkában található, és az url-t kell beírnunk a böngészőbe, ha egy adott honlapot meg akarunk látogatni.

url itt található

 

Az url három részből áll, ebben a cikkben arról írok, hogy az url tartalmi részét hogyan kell kialakítani, hogy keresőbarát legyen. A domain név szerepéről a keresőoptimalizálásban egy korábbi cikkemben írtam, itt tudod elolvasni.

url részei

Keresőbarát url felépítése

https://www.domain.com/kategoria-kulcsszo/alkategoria-kulcsszo/elsodleges-kulcsszo.html

A kategóriát és alkategóriát nem minden esetben szükséges az url-be rakni, de például webáruházak esetében kifejezetten ajánlott.

Keresőbarát url tulajdonságai:

  • A szavak kötőjellel vannak elválasztva. Semmiképpen sem aláhúzással, vagy egyéb más írásjellel.
  • Nem tartalmaz ékezetes betűket.
  • Olvasható.
  • Leírja az adott aloldal tartalmát a látogatók és keresőrobotok számára.
  • Nem túl hosszú. Az Internet Explorer maximum 2048 karakter hosszú url-t képes megjeleníteni, a keresőbarát url ennél sokkal, sokkal rövidebb kell, hogy legyen.

Nézzünk meg konkrét példát a helyes és helytelen url-re. Beírtam a Google-be, hogy “canon eos 700d” és megnéztem a találatok url-ét.

Ez egy keresőbarát url:

https://www.arukereso.hu/digitalis-fenykepezogep-c40/canon/eos-700d-18-55mm-is-stm-8596b005aa-p155986005/

Ez nem keresőbarát url:

https://www.fotomarket.hu/product.php?pid=34209

Talán már ránézésre is látod a különbséget.

Az első esetében, ha csak az url-t látod, tudod, hogy miről fog szólni a honlap, és több kulcsszót is tartalmaz. A második esetében meg csak sejteni lehet, hogy valami termékleírás lehet a weboldalon, de csak annak, aki tud angolul, és az sem derül ki, hogy milyen jellegű termékről lehet szó.

Mi köze az url-nek a keresési találatokhoz?

Az árukereső, a keresőbarát url-el a találati lista első oldalán szerepelt második helyen, a fotomarket pedig a kilencedik oldalon, tehát 90-100 hely között! Nem azt mondom, hogy az árukereső kizárólag az url beállítások miatt szerepel ilyen előkelő helyen, de ez is mutatja, hogy foglalkoznak a keresőoptimalizálással, a másik cég meg valószínűleg nem nagyon. Elég sokat kellett keresnem, mire találtam egy rossz példát, az első oldalakon csak szép url-ek szerepeltek!. Ez is mutatja, hogy rossz url beállításokkal elég nehéz jó helyen szerepelni a keresőben.

Keresőbarát url használatának előnyei:

  • jobb helyezéseket lehet elérni a Google találati listán
  • a látogatók nagyobb valószínűséggel fognak a mi weboldalunkra kattintatni
  • ha más honlapon helyezik el a weboldalunk linkjét, a link horgonyszövege tartalmazni fogja a fontosabb kulcsszavainkat

 

Keresőbarát url wordpress esetében

Ha wordpress weboldalad van, akkor egyszerűen be tudod állítani, hogy az url az oldal címéből generálódjon.

Menj a Beállítások / Közvetlen hivatkozások menüpontba, és válaszd a Bejegyzés címe pontot.

keresőbarát url wordpress esetében

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!