Hogyan kezdjek neki a SEO-nak? Kezdő vagy a keresőoptimalizálásban? Olvasd el ezt az összefoglalót a SEO alapokról és minden érthető lesz. Kövesd a keresőoptimalizálás kezdőknek lépéseit, és a weboldalad jobban fog szerepelni a keresőben!

Mi az a SEO?

A SEO vagy keresőoptimalizálás lényege, hogy egy adott weboldal bizonyos szavakra, kifejezésekre, az internetes keresők találati listájában minél előkelőbb helyen szerepeljen, ezáltal minél több az adott téma iránt érdeklődő ember látogassa meg a weboldalt.

Ez azért fontos, mert az internetezők ha rákeresnek valamire, általában az első oldalon lévő találatokra kattintanak. Hiába a Te terméked a legjobb, vagy a Te cikked a leghasznosabb, ha csak 25. helyen szerepelsz a találati listán nem nagyon fog senki a weboldaladra kattintatni.

Bővebben egy korábbi cikkemben írtam arról, hogy mi a SEO és miért van szükség SEO-ra,.

SEO alapok

Mire van szükség ahhoz, hogy a weboldalad jól szerepeljen a keresőben?

A SEO-nak 4 fő területe van, ezekkel kell foglalkozni, ha jó helyezéseket akarsz elérni:

SEO alapok – On-site SEO

Az on-site SEO a weboldalon belüli elemek optimalizálását jelenti. Ide tartozik például, hogy mennyire releváns a tartalom, a kulcsszavak használata.

SEO alapok – Off-site SEO

Az off-site SEO a weboldalon kívüli optimalizálást jelent. A Google találati lista kialakításakor fontos szempont, hogy mit gondolnak mások a weboldalunkról. Például hány másik weboldal hivatkozik ránk, illetve a közösségi médiában milyen reakciót váltanak ki a cikkeink.

SEO alapok – Technikai SEO

Ne felejtsd el, hogy a Google találati listáját keresőrobotok rakják össze, és ők teljesen mást látnak egy weboldalból, mint az emberek, ők nem tudják értékelni a szép képeket és frappáns szövegeket, csak a kódokat. Ezért fontos, hogy  a weboldal érthető legyen a keresőrobotok számára is, a Google tudja indexelni a weboldalt, minél gyorsabban töltődjön be és mobilbarát legyen.

google találati lista, így látja a google a honlapodat

 

SEO alapok – SEO stratégia

Igazán jó eredményt akkor lehet elérni, ha nem csak mechanikusan készítjük a SEO beállításokat, és ismételjük ugyanazokat a lépéseket minden egyes weboldalnál, hanem ha egy meghatározott stratégia szerint haladunk. Ez a stratégia pedig minden egyes weboldalnál egyedi, függően az adott cégtől, a témától, versenytársaktól, piaci helyzettől.

SEO alapok

A sikerhez mind a 4 SEO elemre szükség van, hiszen hiába van jó tartalom a weboldalunkon, ha a Google nem tudja indexelni, hiába mutat sok link a weboldalunkra, ha nem jó a tartalom, és a látogatók egyből elkattintanak.

Értem én, hogy fontosak a SEO alapok, de most akkor mit is kéne csinálni pontosan?

Semmi pánik, íme 13+1 gyakorlati lépés, amiket mindenképpen kövess ha rendbe szeretnéd rakni a weboldaladat.

Keresőoptimalizálás kezdőknek 13+1 lépésben

1.Keresőoptimalizálás kezdőknek – Kulcsszókutatás

Szerencsés esetben a keresőoptimalizálás még a weboldal vagy a vállalkozás elindítása előtt elkezdődik. A keresőoptimalizálás egyik fontos eleme a kulcsszókutatás, ami pontos képet ad arról, hogy hányan és milyen kifejezésekre keresnek a témáddal kapcsolatban az interneten. Például nem mindegy, hogy bicikli webáruház vagy kerékpár webshop kifejezést használsz. A két kifejezés ugyanazt jelenti, de a kulcsszókutatásból kiderül, hogy a kerékpár webshop-ot sokkal gyakrabban használják az internetezők, így neked is ezt kell használnod.

 

2. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Téma választás

A téma választás elsőre furának tűnhet, főleg ha egy már létező weboldalról van szó, hiszen annak már van témája, de mégis nagyon fontos ezt tisztába tenni. Ha sikert akarsz elérni a keresőben, akkor egy weboldalon egy témával foglalkozz. Lehet, hogy foglalkozol kerékpár szereléssel, kutya kozmetikával és műkörömépítéssel is, ha ezeket egy weboldalra teszed, egyik témára sem fog a honlapod jó helyen szerepelni a Google-ben. Vannak olyan esetek, mikor csak akkor tűnik fel, hogy külön témákról van szó, ha jobban belemélyedünk. Tanácsadókra jellemző, hogy foglalkoznak mondjuk egyéni coachinggal, a párkapcsolati és válási mediációval, családállítással és ezt mind egy weboldalon hirdetik. Ilyen esetben érdemes egy témát, problémát kiválasztani, például válás, és válással kapcsolatos dolgokkal foglalkozni, válás menete, válási mediáció, coaching válás után stb. Így a keresőben is jobb eredményt lehet elérni, de a témaválasztás nem csak a SEO-ról szól, hanem maga a vállalkozás pozicionálása is.

 

3. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Kulcsszavak használata

Ha elvégezted a kulcsszókutatást, akkor pontos listád van arról, hogy mire keresnek az emberek az interneten, és Neked ezeket a kifejezéseket kell használod a honlapodon. Ha egy adott kulcsszóra írsz egy cikket, akkor a kulcsszónak szerepelnie kell a cikk címében, a cikk első bekezdésében, a meta leírásban, és a cikk szövegében is, lehetőleg minél több változatban, és a szinonimáknak is.

SEO szövegírásról bővebben itt tudsz olvasni.

4. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Title

A title a cikk címét jelenti, de nem feltétlenül egyezik meg azzal, amit a weboldal tetején címként látunk. Viszont ez a cím jelenik meg a keresési találatok között, ezért fontos, hogy a title figyelemfelkeltő legyen, ami a látogatókat kattintásra ösztönzi.

A title-hez használj H1 tag-et, de csak a title-hez!

keresőoptimalizálás kezdőknek

5. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Címek, alcímek

Használj a cikken belül tagolásokat, alcímeket. Ezek átláthatóvá teszik a cikket, az emberek könnyebben végigolvasnak egy hosszú cikket, ha kisebb részre van tagolva. Az alcímekhez használj H2, H3 taget. Arra figyelj, hogy H1 tag-et csak az oldal címéhez használj! Akiknek wordpress weboldaluk van, hajlamosak egy oldalon több H1 tag-et használni. A wordpress szerkesztő felületén be lehet állítani, az alcímekhez, hogy “Kiemelés 1”,  “Kiemelés 2” stb. Ezek a kiemelések nem csak szövegszerkesztő elemek, hogy nagyobb betűvel jelenik meg a szöveg, hanem a “Kiemelés 1” az egyenlő a H1 tag-gel, a “Kiemelés 2” pedig a H2-vel. A lényeg, hogy wordpress weboldal esetén ne használd a “Kiemelés 1”-t!

 

6. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Belső linkek

Amikor írsz egy újabb cikket, ha cikkben érintesz olyan témát, ami korábbi cikkedhez kapcsolódik, hivatkozz rá! Ha elkészültél az új cikkeddel, nézd végig a korábbi cikkeidet, és a régi cikkeidbe tegyél hivatkozást az új cikkedhez. A belső linkek számának növeléséhez szintén jó módszer, ha minden cikk végére kiteszel egy cikk ajánlót, a kapcsolód cikkeiddel.

 

7. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Külső linkek

Külső linkeknek számítanak egyfelől a kifelé mutató linkek. Ha a cikkedből hivatkozol egy másik témába vágó cikkre, azt a Google úgy értékeli, hogy bízol annyira a tartalmadban, van annyira jó a tartalmad, hogy nem kell attól félned, hogy elkattintanak az emberek.

A külső linkek másik formája, mikor másik weboldal hivatkozik a Te weboldaladra, cikkedre. Ilyen linkeket nem egyszerű szerezni, ehhez az egyik legjobb módszer, ha nagyon jó, érdekes, hasznos tartalmat írsz, amire szívesen hivatkoznak mások.

 

8. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Figyelj a horgonyszövegekre!

A belső és külső linkeknél a horgonyszövegeknek is fontos szerepe van. A horgonyszöveg az a szöveg, amire ha rákattintasz, átkerülsz a másik weboldalra vagy aloldalra. Például nagyon sokszor alkalmazzák azt a a horgonyszöveget, hogy “Kattints ide”. E helyett inkább használd a kulcsszavadat horgonyszövegnek, mert ha kerékpár horgonyszöveggel hivatkoznak a weboldaladra, az feltételezi, hogy kerékpárról szól a weboldalad, és segít jobb helyezést elérni a Google találati listájában. De ne ess túlzásba, mert a túloptimalizált horgonyszövegekkel negatív hatást is el lehet érni!

Google első oldal, tartalom a király

9. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Tartalom a király!

Készíts olyan tartalmat ami egyedi, érdekes, hasznos, amit szeretnek az emberek. Tudom, ez sok munka, de egy olyan cikknek, amit gyorsan összedobtál csak hogy legyen valami a weboldalon nem sok esélye van jó helyen szerepelni. Ha jobban belegondolsz, az emberek azért fordulnak a Google-hoz, hogy ajánljon nekik, fogorvost, kerékpár webshopot, vagy tippeket a pattanások kezelésére. Minden témában több száz, több ezer weboldal létezik. Te érdemesnek tartod a Tiédet arra, hogy ajánlják?

 

10. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Képek használata

Használj képeket, az egyfelől érdekesebbé teszi a weboldaladat, és a képek feletti és a képek alatti szövegeket a látogatók jobban el szokták olvasni. Ha lehetőséged van rá, használj egyedi képeket, ne képgyűjtő oldalakról származót. Ha keresőoptimalizálod a képeket, azzal is sok látogatót szerezhetsz a weboldaladra, a kép file neve legyen beszédes, például “rozsaszin_noi_kerekpar”, és ne az hogy DC00012543, valamint töltsd ki a kép címét és az alt tag-et.

11. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Közösségi média

Használd a közösségi médiát, ha készítesz egy új cikket, oszd meg facebookon, twitteren, instagrammon, pinteresten, ahol csak tudod. Ha igazán jó tartalmat készítettél, akkor az emberek meghálálják like-okkal, megosztással, hozzászólással, ami jelzés a Google számára, hogy a weboldaladat érdemes ajánlani az embereknek, mert szeretik.

 

12. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Figyelj az url-re!

Úgy állítsd be az url-t, hogy lehetőleg megegyezzen az aloldalad címével. Tehát így nézzen ki, hogy www.kerekparwebshop.hu/rozsaszin-noi-kerekpar/ és ne így, hogy www.kerekparwebshop.hu/?p=123/. Ha wordpress weboldalad van, akkor a Beállítások/Közvetlen hivatkozások menüpont alatt a “Bejegyzés címe” pontot válaszd ki.

Keresőbarát url-ről bővebben itt tudsz olvasni.

13. Keresőoptimalizálás kezdőknek – Meta description

A meta description-t mindenképpen töltsd ki, legyen figyelemfelkeltő, és tartalmazza a kulcsszót!

Meta descriptionről bővebben ebben a cikkben tudsz olvasni!

 

+1 Keresőoptimalizálás kezdőknek – Engedd be a keresőrobotokat a weboldaladra!

A sok munka és SEO beállítás mit sem ér, ha a keresőrobotokat kitiltod a weboldaladról. WordPress-es weboldal esetén Beállítások/Olvasás menüpont alatt tudod beállítani:

keresőmotor láthatóság

 

Természetesen rengeteg egyéb tényező befolyásolja még a SEO-t, igyekeztem a legfontosabb elemeket kiemelni. Ha ezeket a SEO alapokat rendbe teszed a weboldaladon, már sokkal többet tettél, mint a legtöbb magyar weboldal tulajdonos. Ha úgy érzed elakadtál, vagy túl bonyolult ez neked, nincsen rá időd, akkor kérd SEO szakember segítségét.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!