Miben változik a keresőoptimalizálás 2018-ban? Mire kell figyelnük a honlaptulajdonosoknak 2018-ban, ha jó helyezéseket szeretnének a Google organikus találatai között, és sok látogatót a Google-ből? Íme néhány hasznos SEO tipp Gery Illyéstől a Google szóvivőjétől, aki 2018. októberében tartott előadást a Pubcon Konferencián.
Keresőoptimalizálás 2018 – tippek a Google-től
Megfelelő URL kialakítás
Gery Illyés felhívta a figyelmet a keresőbarát URL kialakítására, és hogy az URL-ben ne használjunk kettőskeresztet, ugyanis a kettőskereszt utáni részeket a keresőrobotok nem tudják értelmezni.
Jó URL: honlapom.hu/aloldal-cime/
Rossz URL: honlapom.hu/aloldal#cime/
Kanonizálás
Ha egy tartalom kétszer, vagy többször szerepel a honlapodon, akkor a canonical címke segítségével tudod megadni a Google-nak, hogy melyiket szeretnéd ha a Google megjelenítené a találati listában. A canonical címke használata nélkül a Google duplikációnak érzékelheti, és negatív hatása lehet a helyezéseknél. Ez a probléma leggyakrabban webáruházaknál szokott előfordulni, mikor a termékeket különböző szempontok szerint lehet szűrni. Gery Illyés javasolja a canonical címke használatát, és elmondása szerint a Google nagy hangsúlyt ad neki.
Https használata
Illyés javasolja a https használatát, különösen amiatt, hogy a Google Chrome 2018. október 28. után piros figyelmeztető jelzéssel fogja ellátni a http-vel műkődő weboldalakat, ami elriaszthatja a látogatókat.
Használj webhelytérképet
A webhelytérkép a második legfontosabb dolog a honlapra mutató linkek után, amit a Google a honlap feltérképezéséhez használ.
Ha segíteni akarsz a Google-nek, hogy megtalálja a honlapodat, akkor használj webhelytérképet, és a legfontosabb aloldalak url-jei mindenképpen szerepeljenek benne!
Használj belső linkeket!
Ha azt akarod, hogy akár a látogatók, akár a keresőrobotok megtalálják az egyes aloldalaidat, legyenek belső linkek, amik arra az aloldalra mutatnak!
Metaadatok még mindig számítanak!
Minden aloldalhoz adjál meg egyedi title-t és meta leírást ami releváns az adott aloldalhoz.
Az általad megadott title-t a Google csak nagyon ritkán írja felül, ahhoz nagyon nagy baromságnak kell lennie.
A képeket is keresőoptimalizáld!
Sokant megfeledkeznek a képek keresőoptimalizálásáról, pedig a Google képkeresőjét is sokan használják, persze sok múlik hogy milyen témáról van szó. A receptes honlapomra a Googleből érkező látogatók 20 %-a a képkeresőből jön.
A lényeg, hogy minden képeknek meg kell adni az “alt” szövegét, és ez a szöveg azt írja le, hogy mi van a képen.
Bár a Google már használ képfelismerést, de még nem túl jó benne, egyelőre nem tudja felismerni mi van az adott képen.
Illyés javasolja még a képfelirat használatát is.
Több weboldal használ úgy nevezett “lazy load” betöltést, ami azt jelenti, hogy az oldal alján lévő képek csak akkor töltődnek be, ha a felhasználó legörget. Ezzel a weboldal sebességét szeretnék növelni. Viszont a keresőrobotok nem görgetnek, így ezeket a képeket nem fogják látni. Éppen ezért ilyen esetben a képeket <noscript> címkébe kell rakni. Ez semmit nem módosít a felhasználói élményen, de a keresőrobot számára olvashatóvá teszi a képeket.
Hogyan írj minőségi tartalmat?
A jó helyezésekhez fontos a minőségi tartalom. Illyés tanácsa, hogy fogalmazz világosan, és publikálás előtt olvasd fel hangosan a cikkedet, mert akkor kiderül ha túl gépies vagy természetellenes a szöveg.
Óvatosan bánj a hirdetésekkel!
Bár a Google Adsense is arra bíztat, hogy minél több hirdetést helyezz el a honlapodon, ne ess túlzásba!
A túl sok hirdetés zavaró, és a honlapot is lassítja.
Óvatosan a felugró ablakokkal!
Illyés nagyon zavarónak találja, ha pár másodperccel azután, hogy egy honlapra kattintott, felugrik egy ablak, hogy íratkozzon fel a hírlevélre. Miért íratozna fel, ha még azt sem tudja mi van ezen a weboldalon!
Ha a Google zavaró tényezőket észlel a honlapon, akkor hátrébb sorolhatja, ez különösen mobilon zavaró.
“Ettől még a felugró ablak nagyon hatékony marketing eszköz, saját példa, hogy a felugróra háromszor annyian íratkoznak fel, mint a szövegben lévő feliratkozási lehetőségre. Érdemes úgy beállítani, hogy kilépéskor ugorjon fel, és ne egyből a honlapra kattintás után.”
Sebesség nagyon fontos
A Google tudja, hogy a gyors honlapoknál magasabb a konverzió, mert az internetezők nem szeretnek várni. Illyés a Lighthouse eszköz használatát javasolja. Azt is kiemeli, hogy mindig tesztelni kell, hogy a felhasználók hogy reagálnak a változtatásokra, nem szabad mások tanácsait vakon követni. Azt a megoldást kell megtalálni ami az adott weboldal számára a legjobb.
Strukturált adatok
A Google használja a strukturált adatokat, hogy jobban megértse a honlap tartalmát.
A strukturált adatok több látogatót és hosszabb honlapon töltött időt eredményezhetnek.
A Rakuten japán cég, amelyik több mint 70 weboldalt üzemeltet, azt tapasztalta, hogy a strukturált adatok bevezetése után a látogatók száma 2,7 szeresére, a honlapon töltött idő 1,5 szeresére nőtt.
Illyés figyelmeztet, hogy a strukturált adatokat azért ésszerűen kell használni.
Mobile first indexelés
A SEO-ban is szerepe van annak, hogy mobilbarát-e egy weboldal, de ami miatt leginkább fontos, az az, hogy egyre többen interneteznek mobilról. Ezért állt át a Google is arra, hogy a weboldalak mobil verzióját indexeli.
Ha mobilról nem használható jól a weboldalad, akkor a látogatók el fognak menni a weboldalról, nőni fog a visszafordulási arány, ami ahhoz vezethet, hogy a keresőben is visszább esik a honlap. Az alábbi linken tudod ellenőrizni, hogy mobilbarát-e a weboldalad.
https://search.google.com/test/mobile-friendly
A Google eddig a mobilbarát honlapoknál állt át a mobil indexelésre, de a jövőben minden weboldalnál a mobil verziót fogja indexelni.
A mobilbarát, reszponzív kialakítás olyan tényező, ami nem csak a Google miatt fontos, hanem a látogatók miatt is. Ha a látogatók nem tudják mobilról kényelmesen használni a honlapodat, el fognak menni, és nem Nálad fognak vásárolni.
Keresőoptimalizálás 2018 összegzés
A SEO-ban 2018-ban is úgy lehet a legjobb eredményt elérni, ha az úgynevezett “white hat” módszereket alkalmazzuk a weboldalunk fejlesztésekor. Ezek azok a módszerek, amiket a Google is ajánl, azaz a látogatók számára készítjük a honlapot, amit a keresőrobotok számára könnyedén elérhetővé teszünk, és nem próbálunk meg trükközni a keresők algoritmusával, mert az lehet, hogy rövidtávon hoz valamennyi eredményt, de hosszútávon több kárt is okozhat.