Mi az a vlog, mi a vlogger, mi a különbség a vlog és a blog között és hogyan segítheti egy vlog a vállalkozásodat? Tisztázzuk a vlog jelentését!

Vlog jelentése

A vlog egy mozaikszó, a video blog kifejezés rövidített változata. Tehát egy olyan blogról van szó, ahol nem szöveges tartalom van, hanem videók, gyakorlatilag egy web tévé.

Mi a vlogger? A vlogger az a személy, aki a vlogot, video blogot készíti, a vlog szerzője.

Vlog témák

Milyen témákban lehet, érdemes vlogot készíteni?

Gyakorlatilag bármilyen témában, de vannak olyan témák, amik kifejezetten adják magukat a videóhoz.

  • receptek
  • kézműves dolgok, frizura-, sminkkészítés, gyöngyfűzés egyéb kézműves dolgok
  • diy ötletek – (do it yourself) hogyan készíts házilag különböző dolgokat
  • video játék – ez lehet furán hangzik, de sokan hatalmas nézettséget érnek el azzal, hogy videóra veszik, ahogy különböző számítógépes játékokkal játszanak
  • kicsomagolós videók – webshopoknak érdemes olyan videókat készíteni, ahol a különböző termékeiket kicsomagolják, és ott pontosan látja a vevő, hogy van a csomagban, mekkora stb. Egy termékfotó nem tudja ugyanezt visszaadni.
  • terméktesztek készítése – különböző termékek kipróbálása, értékelése
  • tanácsadás, oktatás
  • vélemény nyilvánítás – sok vlogger nem csinál semmi extrát, egész egyszerűen csak elmondja a véleményét az élet különböző dolgairól. Vannak, akik külön témára specializálódnak, például filmekről mondják el a véleményüket, de vannak akik nem korlátozzák be magukat, hanem beszélnek ami az eszükbe jut.

Miért érdemes egy vállalkozásnak vlogot készítenie?

A videókkal olyan közönséget is el lehet érni, akiket egy weboldallal nem. Vannak, akik jobban szeretik a videós tartalmakat, én már olyan előrejelzéseket is hallottam, hogy pár éven belül csak videós tartalmak lesznek az interneten. Én ebben nem hiszek, mivel személyesen több embert is ismerek, akik sokkal jobban szeretik a szöveges tartalmakat, mert azokat gyorsabban át lehet futni, mint a videókat, könnyebben vissza lehet keresni benne dolgokat. Ettől függetlenül a videós tartalmaknak igenis van jogosultsága.

A videókkal olyan dolgot is meg lehet mutatni amit egy fényképpel nem. Például egy receptkészítésnél sok plusszt ad, ha látom, hogy szeleteli a szakács, mekkorára, mennyi ideig pirítja stb. A termékek videón bemutatása is sokkal többet ad, mint egy termékfotó.

Tanácsadóknak szinte kötelező a vlog, mert egy videón keresztűl sokkal jobban megismerhetnek az érdeklődők. Nemrég egy pszichológus weboldalára keveredtem, ahol voltak vevői vélemények, és szinte mindegyik azzal kezdődőtt, hogy láttam a pszichológus előadását a youtube-on, nagyon megtetszett, és utána felkerestem.

Vlog készítés

Sokan ódzkodnak a vlog készítéstől, mert hogy az drága, külön stúdió kell hozzá stb. Egyáltalán nem szükséges, hogy olyan minőségű videókat készíts, mint a hollywoodi filmek. Manapság a legtöbb telefon alkalmas arra, hogy olyan videót készíts, amivel elindíthatod a vlogodat.

Regisztrálj a youtube-ra, és töltsd fel a videódat, és ezt ismételd minél rendszeresebben.

De én nem akarok szerepelni!

Bár nagyon sok ember pont azért lesz vlogger, hogy szerepelhessen, de sokan vannak, akik kifejezetten ódzkodnak a szerepléstől. Ebben az esetben készíthetsz olyan videókat, ahol nem szerepelsz. Például sok olyan receptes videót lehet látni, ahol csak a szakács keze látszódik, és nem is beszél a videón, hanem csak látjuk, hogy mit csinál. Kitalálhatsz a cégednek egy kabala figurát vagy személyt, aki szerepel a videókon, mint például a CBA-nak a Kasszás Erzsi.

Ha semmiképpen nem akarsz videókat, akkor felkérhetsz vloggereket, hogy népszerűsítsék a termékedet, szolgáltatásodat.

Vlog és keresőoptimalizálás

A vlognak keresőoptimalizálási szempontból is van előnye.

Egyfelől a Google figyeli a közösségi média jeleket, ha sikeres a vlogod, youtube csatornád az pozitívan hat a honlapod megítélésére is.

A videók alatt elhelyezhetsz a témába vágó linkeket, amik szintén erősítik a weboldaladat.

Az elkészített videókat beágyazhatod a honlapodba, cikkekbe, termékleírásokba. A látogatók általában belenéznek a videókba, így több időt töltenek a weboldaladon, ami szintén egy jel a Google számára, hogy ez egy jó weboldal, hiszen sok időt töltenek itt a látogatók.

Így ne vlogolj

Ahogy a cikkben is leírtam a vlognak számos előnye van, amit egy vállalkozás kihasználhat. De vannak negatív példák is, voltak, akik elvesztették a józan ítélőképességüket a nézettségért vívott harcban. Egy család például arról készített videókat, hogy a gyereküket mindig megalázták, a gyerek szobájában rendetlenséget csináltak, majd jól leszidták és hasonlók. Annyira durvák voltak a gyerekekkel, hogy végül rendőrségi fejelentés lett az ügyből, és a gyerekeket elvették tőlük. 

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!