Mi a linképítés lényege? Miért van fontos szerepe a linképítésnek a keresőoptimalizálásban, és mi az a 3 legfontosabb dolog amire figyelni kell?

Miért fontosak a linkek a keresőoptimalizálásban?

Ahhoz, hogy megértsd a linképítés lényegét, először tudni kell, hogy miért van fontos szerepük a linkeknek. Rengeteg tartalom van az interneten, és mivel egyre könnyebben és olcsóbban lehet honlapot készíteni, így a weboldalak száma folyamatosan napról-napra, óráról-órára nő. Az internetezők azért használják a Google keresőjét, hogy segítsen nekik a weboldalak tömegéből megtalálni azt, ahol megkapják azt amit keresnek, amire szükségük van. Ha mondjuk rákeres a felhasználó arra, hogy “szalagos fánk recept”, akkor hogyan tudja a Google a több ezer találat közül kiválasztani, hogy melyik 10 weboldalt tegye a Google első oldalára, és melyiket az első helyre?

A Google több száz tényezőt figyelembe vévő algoritmusa rangsorolja a találatokat, és ezek közül az egyik nagyon fontos tényező a honlapokra mutató linkek. Ennek a módszernek a bevezetése hozta meg a Google sikerét, ennek köszönhetően tudta a felhasználók számára legjobb találatokat kiválasztani.

link ereje

Ez a módszer a tudományos világból származik, ha valaki ír egy tudományos művet, abban gyakran hivatkozik másik korábban megjelent művekre. De így van ez egy diploma munkánál is, ha felhasználod másnak az anyagát, akkor meg kell jelölni a felhasznált irodalomnál. A linkeknek köszönhetően a hivatkozás az interneten is jelen van, ha idézel valakitől, akkor illik linkkel jelezni hogy honnan származik az idézet. Ha valakitől gyakran idéznek, vagy hivatkoznak rá, az nyilván nem véletlen, hanem azért van, mert jó, hasznos, érdekes, megbízható.

Mi az a link? Itt többet megtudhatsz róla!

Tehát a Google úgy értékeli, hogy ha egy weboldalra sok másik honlapról mutat link, az biztos jó, így azokat a honlapokat előrébb helyezi a találati listájában, amelyekre sokan hivatkoznak.

Esettanulmányt a linkek erejéről ide kattintva találsz!

 

Linképítés lényege

Elméletben nagyon jól hangzik, hogy a jó honlapokra hivatkoznak, de a gyakorlatban nincsen mindig így. Egyfelől egy teljesen új honlapra, amit még szinte alig ismernek kicsi az esély, hogy bárki is magától hivatkozzon, mikor azt sem tudják még hogy létezik. Másfelől meg nagyon sokan még akkor sem helyeznek el linket a forrásra, ha szó szerint idéznek valahonnan.

Éppen ezért a linképítés lényege, hogy ne várj a sült galambra, hogy majd valaki hivatkozik a honlapoda, hanem aktívan tegyél érte!

Linképítés lényege #1 – legyen minőségi a honlapod!

Az egyik első lépés, hogy legyen jó a honlapod, amire szívesen hivatkoznak mások. Ha van a honlapon szakmai blog, ahol a témáddal kapcsolatban cikkeket jelentetsz meg, azzal nagyban növeled annak az esélyét, hogy hivatkozzanak rád. Ha mondjuk ügyvéd vagy, és csak a bemutatkozásod szerepel a honlapodon és hogy milyen ügyeket vállalsz, ezt nem nagyon fogja linkelni senki. De ha írsz cikkeket mondjuk a válás menetéről, vagy hogy mire kell figyelni egy ingatlan adás-vételnél, egy ilyen hasznos cikkre sokkal nagyobb eséllyel fognak hivatkozni.

Ha webáruházad van, akkor is javasolt a blog, mert konkrét termékre kicsi az esély, hogy bárki is hivatkozzon, de ha van egy cikk a honlapon arról, hogy milyen szempontok szerint kell a gyereknek biciklit választani, arra nagyobb eséllyel hivatkoznak.

Ráadásul a szakmai blog az eladásokat is segíti, hiszen sokkal hitelesebb, megbízhatóbb leszel a vásárlók szemében.szakmai blog

Linképítés lényege #2 – érd el, hogy hivatkozzanak a honlapodra!

Ha írtál egy cikket, akkor terjeszd, igyekezz minél több emberhez eljuttatni. A link szerzéshez az egyik módszer, ha megosztod a propeller.hu-n. Ide ingyenesen lehet regisztrálni és cikkeket beküldeni.

Másik módszer ha megkeresel blogokat online magazinokat, vagy olyan hasonló témájú honlapokat, akik nem közvetlen konkurenseid, és felajánlod hogy linkért cserébe írsz cikket a honlapjukra.

Linképítés lényege # 3 – úgy csináld hogy hasznot hozzon, és ne kárt tegyen!

Mivel a honlaptulajdonsok rájöttek, hogy milyen fontos szerepük van a linkeknek a keresőoptimalizálásban, ezért linképítéssel megpróbálták manipulálni, befolyásolni a találati listát.

Ezért váltak népszerűvé Magyarországon a linkkatalógusok, amelyeknek szinte csak ez volt a szerepük, hogy minél több linket el lehessen helyezni, és voltak alkalmazottak, akik napi 8 órában honlapokat regisztráltak a linkkatalógusokba.

Vagy létrejöttek olyan weboldalak, amelyeken hasznos tartalom, és látogató nem igen van, egyetlen céljuk, hogy más honlapokra linkeket helyezzenek el.

A Google ezért bevezette 2012-ben a Pingvin algoritmust, amivel a gyenge oldalakról származó linkeket kiszűrte, és azok a weboldalak, amelyek ezeknek a linkeknek köszönhették a jó helyezéseiket a találati listában, jelentősen visszaestek.

Tehát a nem megfelelő linképítéssel akár még ronthatsz is a honlapod helyezésein! Éppen ezért fontos néhány szempontot figyelembe venni a linképítésnél:

  • Lehetőleg időben elosztva szerezz linkeket. Ha egyszerre megjelenik 20 db honlapodra mutató link utána meg semmi, az elég gyanús.
  • Olyan honlapokról szerezz linket, amiken minőségi tartalom van, és vannak látogatói. Kerüld a kizárólag linképítésre létrehozott oldalakat, amelyeken semmi hasznos tartalom nincs és látogató sem.
  • Törekedj arra, hogy témába vágó honlapokról szerezz linket. Tehát ha ügyvéd vagy, akkor sokkal többet ér egy jogi témájú honlapról származó link, mint egy fogyókúrás blogról.
  • Hasznos legyen az a cikk, amelyikben elhelyezik a honlapodra mutató linket.

A linképítéssel kapcsolatban gyakran idézik Matt Cutts mondását, aki több mint 15 évig volt a Google egyik SEO-ért felelős szakembere

“The objective is not to make your links appear natural, the objective is that your links are natural.”

azaz

“Nem az a cél, hogy természetesnek tűnjenek a linkek, hanem hogy természetesek legyenek!”

Hosszú távon mindenképpen az a cél, hogy olyan legyen a weboldalad, amire maguktól is hivatkoznak mások, ehhez pedig arra van szükség, hogy minél több hasznos, érdekes és egyedi tartalom legyen rajta.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre! 

Olvasd el ezeket a SEO cikkeket is!