Hogy lehet, hogy nem találják meg a honlapomat a Google keresőből? Gyakran keresnek meg honlap tulajdonosok azzal, hogy elkészült a honlapjuk, és nem értik miért nem jön látogató, hogyhogy nem jönnek a Google-ből?  Igazság szerint sok munkára és időre van szükség ahhoz, hogy egy honlapra rendszeresen érkezzenek látogatók a Google keresőjéből, ezt igazolja egy 2018-ban készített felmérés is.

A hrefs.com webanalitikai cég készített egy felmérést, aminek az eredményén bevallom még én is meglepődtem SEO szakemberként.

1 milliárd weboldal adatait megvizsgálva az jött ki, hogy a weboldalak 91 %-ára, egészen pontosan 90,88 %-ára nem érkezik egyetlen látogató sem a Google keresőn keresztűl. És a honlapok 4,5 %-ára kevesebb mint 10 látogató érkezik havonta a Google-ből.

  • 0 látogató – 90,88 %
  • 1-10 látogató – 4,5 %
  • 11-100 látogató – 3,09 %
  • 101-1000 látogató – 1,24 %
  • több mint 1000 látogató – 0,3 %

Fontos információ a kutatásról:

  • A kutatásban 1 milliárd weboldalt vizsgáltak meg, ami elsőre nagy számnak tűnhet, de ez nem egy reprezentatív minta az egész világhálóra nézve, ahol ennél sokkal több honlap van.
  • Az eredmények nem 100 %-ig pontosak, ugyanis az ahrefs.com adatbázisában 537 millió kulcsszó szerepel, lehetséges, hogy egyes weboldalakra kattintanak a Googleből olyan ritka, kisebb keresésű kulcsszavakra, amik nem szerepelnek az ahrefs.com adatbázisában.

Mégha nem is teljesen pontos ez a felmérés, azt azért bátran ki lehet jelenteni, hogy a weboldalak nagy százalékára egyáltalán nem érkeznek látogatók a keresőből.

Mi az oka, hogy egy weboldal nem szerepel jól a Google keresőben?

A kutatás készítői igyekeztek megtalálni, hogy milyen okok vannak a háttérben.

1.Honlapra mutató linkek hiánya

Bár a Google a találati listát több száz tényező figyelembe vételével készíti el, a honlapra mutató linkek száma máig egy fontos rangsorolási szempont.

A felmérés szerint a weboldalak 55,24 %-ára egyetlen egy link sem mutat, és a honlapok 29,79 %-ára kevesebb mint három weboldal hivatkozik.

A felmérésből az jön ki, hogy minél több link hivatkozik egy honlapra, annál több látogató érkezik a weboldalra a Google-ből, és minél több domainről származnak ezek a linkek, annál több kulcsszóra szerepel jól a Google találati listában.

De hogy még érdekesebb legyen a sztori, vannak olyan honlapok is, amelyekre egyetlen egy link sem mutat, mégis vannak látogatóik a keresőből.

2. A honlapnak olyan a témája, amire nem keresnek az emberek

Sok olyan weboldal is van, amire rengeteg link mutat, mégsincsenek látogatói a keresőből. Hogy lehetséges ez? Hiába mutat sok link egy honlapra, ha nincs rajta olyan tartalom, amire keresnek az emberek. Ezekre a legjobb példa a különböző híroldalak, ezekre általában sok link mutat, mert aki átveszi a hírt, az hivatkozik a forrásra. De mivel nem keresünk olyan dolgokra, ami éppen most történik, és azt sem tudjuk hogy létezik, így logikus, hogy nem igen van keresőből érkező forgalom.

Mi ebből a tanulság?

Ha azt szeretnéd, hogy megtalálják a honlapodat a Google keresőből, akkor ezért tenni kell, keresőoptimalizálni kell a honlapot!

Kulcsszókutatást kell készíteni, és olyan szavakra, kifejezésekre optimalizálni a honlapot, amire keresnek az emberek az interneten!

Ha már van minőségi tartalom a honlapon, linkeket kell építeni, hogy a honlap minél jobb helyre kerüljön a Google találati listájában!

Ezek természetesen csak a főbb pontok, a keresőoptimalizálás összetett feladat, de mindenképpen érdemes vele foglalkozni, mivel a Google keresőjében naponta 5,5 milliárd keresést folytatnak le világszerte, tehát rengeteg érdeklődőt lehet elérni, amit kár lenne elszalasztani.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!