Két dolog szinte mindig előkerül, mikor ügyfelek megkeresnek keresőoptimalizálással kapcsolatban.  Az egyik, hogy egy-két-három számukra legfontosabb kulcsszóra szeretnének jó helyezést a Google-ben, a másik meg hogy tudom-e garantálni a jó helyezést a számukra. Mivel úgy látom hogy szinte mindenkit foglalkoztat a garantált keresőoptimalizálás helyezés kérdése, ezért most leírom hogy műkődik, de ehhez először elengedhetetlen néhány dolgot tisztázni.

Hogy dolgozik a Google?

A Google ma abszolút piacvezető a világon, pedig nem ő volt az első internetes kereső. Magyarországon különösen jelentős a piaci fölénye, hiszen nálunk az internetezők több mint 90%-a a Google-t használja. Hogy tudta ezt a Google elérni? Nagyon egyszerű, olyan algoritmust fejlesztett ki, amivel a felhasználók számára a legjobb, legrelevánsabb találatokat tudta adni. Tehát az emberek mikor rákerestek valamire az interneten azt tapasztalták, hogy a Google adja a legjobb találatokat, a Google keresőjével találják meg leggyorsabban, amit keresnek, ezért egyre több ember kezdte a Google-t használni.

A Google legfontosabb célja, hogy minél több ember használja továbbra is a Google keresőjét, mert ő ebből tud bevételt csinálni, ezért mind a mai napig fejleszti az algoritmusát, hogy a felhasználóknak minél jobb találatokat adjon.

Ennek egyik része, hogy folyamatosan teszteli a találatokat, mert lehet, hogy van jobb találat, mint ami most jelenleg a Google első helyén szerepel, illetve a felhasználói igények is folyamatosan változnak. Például évekkel ezelőtt ha rákerestél arra, hogy “keresőoptimalizálás” csak olyan cégek honlapjai voltak az első oldalon, akik keresőoptimalizálási szolgáltatást nyújtottak. Ha ma rákeresel a “keresőoptimalizálás” kulcsszóra, nem csak szolgáltatókat, hanem cikkeket is fogsz találni a keresőoptimalizálásról, hogy mi a keresőoptimalizálás, hogyan kell keresőoptimalizálni stb. Ez a változás nem csak magyarul, hanem angol nyelvterületen is megtörtént, egész egyszerűen azért, mert mára egyre többen akarják megtanulni a keresőoptimalizálást, maguk keresőoptimalizálni a honlapjukat, és ha rákeresnek arra, hogy “keresőoptimalizálás”, nem szolgáltatókat keresnek, hanem cikkeket. Ha a Google bebetonozta volna az évekkel ezelőtti találatokat, ma nagyon sok felhasználó bosszankodna, hogy nem azt adja  a Google a keresésére, amit ő valójában látni akar.

Ebből következik, hogy nem létezik olyan, hogy garantált keresőoptimalizálás helyezés, mert a Google folyamatosan teszteli a találatokat, és azt fogja előrébb rakni, amelyik jobban teljesít a felhasználóknál, így a sorrend folyamatosan változik.

Ha jobban belegondolsz, még örülni is kell annak, hogy nincsen garantált keresőoptimalizálás helyezés, mert ha lenne ilyen, akkor a honlapodnak esélye sem lenne arra a helyre kerülni, ahova szeretnéd. Gondolom, számodra van is jó pár kulcsszó, amire szeretnél a Google első helyére kerülni, ahol jelenleg egy másik honlap van. Ha ezek a honlapok garantáltan lennének az első helyen, másik weboldalnak, így a tiédnek sem lenne esélye, hogy oda kerüljön.

Hogyan lehet a garantál keresőoptimalizált helyezést mégis elérni?

Az egyik módszer, ha garantáltan a Google találati lista elején akarsz lenni, akkor azt Google Adwords hirdetéssel tudod érni, ugyanis a találati lista elején, az organikus találatok előtt fizetett hirdetések jelennek meg, de ez értelemszerűen elsősorban nem a keresőoptimalizáláson múlik.

hogyan lehet google keresőben előre kerülni

A másik dolog, amit tehetsz, hogy folyamatosan fejleszted a honlapodat a felhasználói igények és  keresőoptimalizálási szempontok figyelembevételével. Hidd el, bőven meg fogja érni, garantált keresőoptimalizálási helyezés nélkül is!

Ahhoz, hogy egy vállalkozás hosszú távon sikeres legyen, az egyik legfontosabb dolog, hogy több lábon álljon. Nincs ez másként a keresőoptimalizálásban sem. Ha egy-két kulcsszóra koncentrálsz, és ezekkel akarsz garantált keresőoptimalizálási helyezést elérni, sebezhetővé válik a vállalkozásod. Azt látom, hogy nagyon sok vállalkozó, aki megkeres, így van ezzel, például úgy gondolkoznak, ha profiseo.hu honlapomat vesszük alapul, hogy csak az érdekel, hogy “keresőoptimalizálás”, “SEO”, “keresőoptimalizálás árak” kulcsszóra Google első oldalon legyen a weboldal.

A keresőoptimalizálási helyezéseket rengeteg olyan tényező befolyásolja, amire nincsen ráhatásod, például a Google algoritmusa, ami folyamatosan változik, vagy a konkurens cégek SEO tevékenysége. Ha csak egy-két kulcsszóra koncentrálsz, akkor ha ezeknek változik a helyezése, ami teljesen természetes folyamat, az jelentősen érintheti a honlapod forgalmát. Ezzel szemben ha több száz, akár több ezer kulcsszóra jó helyen jön a weboldalad, fel sem fog tűnni, ha egy kulcsszóra mondjuk egy helyet esik a honlapod.

Ráadásul az olyan nehéz kulcsszavakra, mint például a keresőoptimalizálás hatalmas a verseny, sokkal nagyobb erőfeszítés, és több hónap, akár évek munkája szükséges, mire kattintásokban is mérhető eredménye lesz. És azt sem szabad elfelejteni, hogy ezekre a kulcsszavakra általában rengeteg Adwords hirdetést is feladnak, ami csökkenti az átkattintási arányt.

Ezzel szemben a kisebb keresésű úgynevezett long tail kulcsszavakkal könnyebben és sokkal gyorsabban lehet eredményt elérni, és bár lehet, hogy ezekre a kulcsszavakra kevesebb a keresés, de ha a kisebb keresésű kulcsszavakkal megszerezhető látogatók számát összeadjuk, összességében több lesz, mint amennyit egy nagy keresésű kulcsszóval elérhetünk. Arról nem is beszélve, hogy ahhoz, hogy a nagy keresésű kulcsszavakkal jó helyezést érjünk el, szükséges, hogy a kapcsolódó kulcsszavakra, kis keresésű kulcsszavakra is jó helyen szerepljen a weboldal.

Íme egy konkrét példa. A fogyascoachinggal.hu weboldalam fő kulcsszava a fogyókúra, és mára sikerült elérnem, hogy a fogyókúra kulcsszóra Google első oldalán jön a honlap. Igaz, ez még nem stabil, 8-12. hely között ingadozik jelenleg. 2017 októberben 38 kattintás született fogyókúra kulcsszóra, míg összesen 14401-en kattintottak a honlapra. Tehát kevesebb, mint 1% kattintott a fogyókúra kulcsszóra, és bevallom én észre sem veszem, hogy a fogyókúra kulcsszóra épp 8. vagy 12. helyen hoz a Google.  Igazából nem is annyira éri meg nekem a fogyókúra kulcsszón görcsölni, hogy azzal előrébb kerüljek, mert ha azt a sok energiát más kulcsszavakra fordítom, sokkal több látogatót, potenciális vevőt tudok szerezni.

Bízom benne, hogy most már Te is látod, hogy nincs értelme a garantált keresőoptimalizálási helyezéssel foglalkozni, a honlapod sikere nem ezen múlik.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!