Legtöbb honlaptulajdonos álma a Google első helyre kerülés, hiszen a Google első helyén lévő találatra kattint a legtöbb felhasználó. Ahhoz hogy egy weboldal jó helyre kerüljön a Google keresőben több hónapra, akár több évre is szükség lehet, de vannak olyan kulcsszavak, ahol ezt sokkal rövidebb idő alatt is el lehet érni, akár 10 perc alatt is, ahogy nekem sikerült, amit ebben a cikkben bemutatok.

Google első helyre 10 perc alatt

Hogyan kerültem Google első helyre 10 perc alatt?

Van egy honlapom, a flamencoportal.hu, amit hobbiból szerkesztek, ugyanis szeretem a flamencót, és emellett nagyon jól tudom ezt a honlapot arra használni, hogy teszteljek vele keresőoptimalizálási beállításokat.

Készítettem egy interjút a Féria de Abril nevezetű spanyol ünnepről egy barátommal, aki jól ismeri Spanyolországot. Ezt az interjút/cikket publikáltam a honlapom. Ekkor gondoltam, hogy megnézem milyen egyéb kapcsolódó kulcsszavakra van keresés, és azt tapasztaltam, hogy a “spanyol ünnepek” és “spanyol ünnepek 2017” kulcsszavakra is keresnek.

 

Az igaz, hogy nincs túl nagy keresés rájuk, de ha azt nézem, hogy a honlapom fő kulcsszavára, a “flamenco”-ra havi 590 keresés van, ahhoz képest a 70 meg a 10 nem is olyan kevés.

Úgyhogy úgy döntöttem, hogy gyorsan írok egy cikket a “spanyol ünnepek 2017” kulcsszóra, ami igazán egyszerű volt, hiszen csak az ünnepnapok dátumait kellett összeszednem, és a SEO szövegírás szabályai szerint felrakni a honlapra.

Röviden összefoglalva a kulcsszót szerepeltettem az alábbi helyeken:

  • a cikk címében, title-ben
  • az url-ben
  • címsorokban (H2 head)
  • a cikk szövegében
  • a cikkhez tartozó kiemelt kép nevében és hivatkozási szövegében
  • a meta leírásban

Amint elkészültem a cikkel, beküldtem indexelésre a Search Console-ban a Feltérképezés/Megtekintés Google-ként menüpont alatt.

És láss csodát, 10 perc múlva a cikkem a “spanyol ünnepek 2017” kifejezésre Google első helyen szerepelt, “spanyol ünnepek” kulcsszóra meg Google harmadik helyen.

spanyol ünnepek 2017 google első hely

 

A cikk publikálása óta eltelt közel egy hónap, és azóta a “spanyol ünnepek 2017” kulcsszóra az 1-2. helyen jön a cikk, a “spanyol ünnepek”-re meg a harmadik helyen, és 2017/04/17 és 2017/05/12 között 119-en kattintottak erre a bejegyzésre a Google találati listájában.

A 119 kattintás egyáltalán nem olyan rossz, főleg ha számításba vesszük, hogy a honlapom témája, a flamenco egy viszonylag szűk téma. Ez alatt az idő alatt összesen 1380-an kattintottak Google-ból a flamencoportal.hu-ra, a 119 az ennek a 8,5 %-a. Egy fél órás munkával sikerült a honlap látogatottságát ennyivel növelni.

“Frissítés!

2017.08.02-2017.10.30 között, azaz 90 nap alatt erre a cikkre 1222-en kattintottak a Google-ból, ez kb. havi 400 kattintás.”

Mivel jól bevált ez a cikk, ezért már minden évben publikálok egy cikket a spanyol ünnepekről, munkaszüneti napokról.

2019 első 10 hónapjában ez a cikk 4570 kattintást hozott.

spanyol ünnepek 2019 statisztika

Azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy az is kellett a gyors eredményhez, hogy ezekre a kulcsszavakra nincsen nagy verseny, néhány cikk van csak ami erre a témára íródott, és azok sem keresőoptimalizáltan, valamint az is számít, hogy a flamencoportal.hu egy keresőbarát weboldal, a készítésénél szem előtt tartottam a keresőoptimalizálási szempontokat.

Miért érte meg nekem ezt a cikket posztolni?

Ahogy korábban említettem, a Flamenco Portál számomra egy hobbi, az a célom  vele, hogy népszerűsítsem a flamencót, minél többen ismerjék meg hogy mi is ez pontosan, mert nagyon sokan összekeverik más táncokkal, és kapjanak kedvet akár flamenco táncot tanulni, akár csak egy flamenco előadást megnézni. Aki érdeklődik a spanyol ünnepek iránt, valószínű érdeklődik a spanyol kultúra és spanyol táncok iránt is, tehát érdeklődőket tudok gyűjteni.

A másik dolog, meg hogy a honlapon Google Adsense reklámok vannak, minél több látogatója van a honlapnak, annál több bevételt hoznak nekem a reklámok.

Mi ebből a tanulság?

A legtöbb honlaptulajdonos két-három kulcsszóra koncentrál, amire a legtöbb keresés van. Mivel az összes versenytárs ugyanezekre a kulcsszavakra céloz, itt mindig nagyon erős a verseny, és nagyon nehéz előre kerülni. Minden iparágban lehet találni rengeteg olyan kisebb keresésű kulcsszót, amikkel a versenytársak nem foglalkoznak, és könnyebben, gyorsabban lehet a Google első helyre kerülni és látogatókat szerezni. Ráadásul ezek a kissebb keresésű, úgynevezett long tail kulcsszavak segítenek a fő kulcsszavakat is előrébb hozni, és általuk is sok látogatót lehet szerezni.

Például amíg a “spanyol ünnepek 2017” cikk hozott 119 látogatót, addig ez idő alatt a “flamenco” kulcsszó, amire 5. helyen jön az oldalam, csak 7 látogatót.

Sokan gondolják, hogy a keresőoptimalizálás csak technikai dolog, néhány kódot kell elhelyezni a weboldalon, és kész. Ahogy ez a példa is mutatja, korántsem erről van szó, a keresőoptimalizálás egy sokkal összetettebb dolog, például az is a része, hogy megtaláljuk azokat a kulcsszavakat, amik a leggyorsabban tudnak eredményt hozni, többek között ebben is tud segíteni egy SEO szakember.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!