Ha egy bizonyos kulcsszóra szeretnél jó helyre kerülni a Google találati listájában, olyan szöveget kell írnod, ami erre a kulcszóra van optimalizálva. Az első dolog, hogy a megcélzott kulcsszó vagy kulcsszavak szerepeljenek a szövegben. Tehát ha a SEO szövegírásról írsz egy cikket, akkor szerepeljen a szövegben az hogy “SEO szövegírás”. Ez lehet elsőre egyértelműnek tűnik, de találkoztam már olyan  weboldal tulajdonossal, aki nem értette hogy miért nem szerepel jó helyen a honlapja egy bizonyos kulcsszóra, miközben az a kulcsszó egyáltalán nem szerepelt a honlapon.  Ezen kívül az is nagyon fontos, hogy a kulcsszavak hol vannak elhelyezve a szövegben.

Kulcsszavak a szövegben

Itt a pontos lista, hogy hol kell elhelyezni a kulcsszavakat a szövegben.

1.Címben

A megcélzott kulcsszó mindenképpen szerepeljen az adott aloldal címében. Ez is evidensnek tűnhet, de a gyakorlatban sokszor mégsincs így.  A Blog keresőoptimalizálásról szóló cikkben elemeztem ki egy gasztroblogot, ahol egy sajtos rúd receptnek az volt a címe, hogy “Ne robbants, roppants!”.  Ha nem szerepel a címben, hogy sajtos rúd, akkor ez a recept nem fog jó helyen szerepelni a “sajtos rúd” kulcsszóra. A “Ne robbants, roppants!” helyett az is ezerszer jobb, ha csak az szerepel, hogy “Sajtos rúd recept”, mégha ez nem is tűnik annyira trendinek. De lehet úgyis figyelemfelkeltő címet adni, hogy szerepel benne a kulcsszó, például “Isteni sajtos rúd – ezt ropogtasd szilveszter éjjel”.

2. URL-ben

A kulcsszó szerepeljen az url-ben is, ez az a cím, ahol majd elérhető lesz az adott bejegyzés. A legtöbb weblapmotor automatikusan az oldal címéből generálja az url-t, szóval ha a címbe beleraktad a kulcsszót, akkor az url is rendben lesz, de ezt érdemes leellenőrizni. Találkoztam már olyan weboldallal, ahol külön meg kellett adni az url-nek szánt szöveget, vagy külön be kell állítani valahol, hogy a címből készüljön az url.

Keresőbarát url-ről a linkre kattintva tudsz olvasni!

Visszatérve a SEO szövegírásról szóló cikk példájára, az url így nézzen ki:

.https://profiseo.hu/seo-szovegiras-lepesrol-lepesre/

3. Első bekezdésben

Az első bekezdésben is el kell helyezni a kulcsszót. Ez időnként némi kreativitást ígényel, hogy hogyan fogalmazd meg úgy az első néhány mondatot, hogy szerepeljen benne a kulcsszó, főleg ha több szóból álló kifejezésről van szó. De meg lehet oldani, és szokták mondani gyakorlat teszi a mestert, idővel egyre könnyebb lesz!

4. Címsorokban

Ahhoz, hogy minél könnyebben olvasható legyen a szöveg, megfelelően tagolni kell és címsorokat használni. A címsorokban is szerepljen a kulcsszó. Nem feltétlenül kell, hogy minden egyes címsorban, de legyen olyan címsor, amelyikben szerepel. A címsorokat ne felejtsd el H2, H3 elemekkel ellátni, ha wordpress weboldalad van, akkor Kiemelés 2 , Kiemelés 3 néven szerepel.

címsorok

A SEO szövegírásról szóló cikkben például vannak olyan címsorok mint:

  • Mi az a SEO szövegírás?
  • Miért van szükség SEO szövegírásra?

5. Kép nevében

Lehetőleg minden bejegyzéshez legyen kép, ami érdekesebbé, látványosabbá teszi a szöveget is. Ráadásul sokan használják a Google képkeresőjét is, a képekkel is lehet látogatókat szerezni, tehát mindenképpen érdemes a képekkel is foglalkozni. A kép file nevét feltöltés előtt nevezd át, hogy szerepeljen benne a kulcsszó. Tehát ne az legyen a kép file neve, amit a fényképező adott neki, azaz dsc001253.jpg, hanem kulcszo.jpg.

Ha feltöltötted a képet, a kép alt mezőjét is töltsd ki, úgy hogy szerepeljen benne a kulcsszó.

Kulcsszavak elhelyezése

Az alábbi képen láthatsz egy mintát a kulcsszavak elhelyezésére a szövegben.

Mennyi az ideális kulcsszó sűrűség? Olvasd el itt!

Kulcsszavak elhelyezése a szövegen kívül

A kulcsszavak elhelyezésére a bejegyzés szövegén kívül is kell figyelni.

1.Title

A title a Google találati listájában jelenik meg. A legtöbb esetben megegyezik a bejegyzés címével, de nem feltétlenül. Ha megegyezik a címmel, akkor ezzel már nem kell foglalkozni, hiszen a címben már elhelyezted a kulcsszót. Ha külön kell a title-t beállítani, akkor ne felejtsd el beállítani úgy, hogy szerepeljen benne a kulcsszó!

title, meta description

2. Meta leírás

A meta leírás, vagy meta description szintén a találati listában jelenik meg. Ha nem töltöd ki, akkor a Google a honlap szövegéből fog valamit kiollózni, de ennél sokkal jobb, ha írsz egy ütős meta leírást, ami meggyőzi a látogatókat, hogy a Te honlapodra kattintsanak! Természetesen a meta leírásban is szerepeljen a kulcsszó, lehetőleg az elején!

3. Bejegyzésre mutató linkekben

A keresőoptimalizálásban fontos szerepe van a honlapra, vagy egy adott cikkre mutató linkeknek. Ha kikerül egy új cikk a honlapodra, a legegyszerűbben úgy tudsz az új cikkre mutató linkeket szerezni, ha végignézed a korábbi cikkeidet, és amelyik kapcsolódik a témához, azokból hivatkozol az új cikkre. De nem mindegy, hogy hogyan! Gyakran találkozni az olyan link szövegekkel, hogy “erről itt írtunk”, “katt ide” és társaik. Ennél sokkal értékesebb, ha a link szövege tartalmazza a kulcsszót is!

Kulcsszavak a szövegben – zárógondolatok

Most már tudod, hogy hol kell elhelyezni a kulcsszavakat a szövegben, de ez önmagában kevés! Ennek csak akkor lesz hatása, ha a cikkedet érdekesnek, hasznosnak találják az olvasók, és sok időt töltenek az olvasásával. Ezért az embereknek, az olvasóknak írjál, elsődleges szempont az legyen, hogy nekik adjál hasznos információkat, a kulcsszavak elhelyezése pedig másodlagos. Az is nagyon fontos, hogy az adott kulcsszóról írjál. Találkoztam már olyan szöveggel, ahol a kulcsszavak el voltak helyezve a megfelelő helyeken, de a cikk tartalma mégis másról szólt. A SEO szövegírásról bővebben a linkre kattintva tudsz olvasni.

Tetszett a cikk? Szeretnél még több ilyet olvasni?
Íratkozz fel a hasznos tanácsokat, híreket, és reklámot is tartalmazó hírlevélre!