Ha egy bizonyos kulcsszóra szeretnél jó helyre kerülni a Google találati listájában, olyan szöveget kell írnod, ami erre a kulcszóra van optimalizálva. Az első dolog, hogy a megcélzott kulcsszó vagy kulcsszavak szerepeljenek a szövegben. Tehát ha a SEO szövegírásról írsz egy cikket, akkor szerepeljen a szövegben az hogy “SEO szövegírás”. Ez lehet elsőre egyértelműnek tűnik, de találkoztam már olyan weboldal tulajdonossal, aki nem értette hogy miért nem szerepel jó helyen a honlapja egy bizonyos kulcsszóra, miközben az a kulcsszó egyáltalán nem szerepelt a honlapon. Ezen kívül az is nagyon fontos, hogy a kulcsszavak hol vannak elhelyezve a szövegben.
Kulcsszavak a szövegben
Itt a pontos lista, hogy hol kell elhelyezni a kulcsszavakat a szövegben.
1.Címben
A megcélzott kulcsszó mindenképpen szerepeljen az adott aloldal címében. Ez is evidensnek tűnhet, de a gyakorlatban sokszor mégsincs így. A Blog keresőoptimalizálásról szóló cikkben elemeztem ki egy gasztroblogot, ahol egy sajtos rúd receptnek az volt a címe, hogy “Ne robbants, roppants!”. Ha nem szerepel a címben, hogy sajtos rúd, akkor ez a recept nem fog jó helyen szerepelni a “sajtos rúd” kulcsszóra. A “Ne robbants, roppants!” helyett az is ezerszer jobb, ha csak az szerepel, hogy “Sajtos rúd recept”, mégha ez nem is tűnik annyira trendinek. De lehet úgyis figyelemfelkeltő címet adni, hogy szerepel benne a kulcsszó, például “Isteni sajtos rúd – ezt ropogtasd szilveszter éjjel”.
2. URL-ben
A kulcsszó szerepeljen az url-ben is, ez az a cím, ahol majd elérhető lesz az adott bejegyzés. A legtöbb weblapmotor automatikusan az oldal címéből generálja az url-t, szóval ha a címbe beleraktad a kulcsszót, akkor az url is rendben lesz, de ezt érdemes leellenőrizni. Találkoztam már olyan weboldallal, ahol külön meg kellett adni az url-nek szánt szöveget, vagy külön be kell állítani valahol, hogy a címből készüljön az url.
Keresőbarát url-ről a linkre kattintva tudsz olvasni!
Visszatérve a SEO szövegírásról szóló cikk példájára, az url így nézzen ki:
.https://profiseo.hu/seo-szovegiras-lepesrol-lepesre/
3. Első bekezdésben
Az első bekezdésben is el kell helyezni a kulcsszót. Ez időnként némi kreativitást ígényel, hogy hogyan fogalmazd meg úgy az első néhány mondatot, hogy szerepeljen benne a kulcsszó, főleg ha több szóból álló kifejezésről van szó. De meg lehet oldani, és szokták mondani gyakorlat teszi a mestert, idővel egyre könnyebb lesz!
4. Címsorokban
Ahhoz, hogy minél könnyebben olvasható legyen a szöveg, megfelelően tagolni kell és címsorokat használni. A címsorokban is szerepljen a kulcsszó. Nem feltétlenül kell, hogy minden egyes címsorban, de legyen olyan címsor, amelyikben szerepel. A címsorokat ne felejtsd el H2, H3 elemekkel ellátni, ha wordpress weboldalad van, akkor Kiemelés 2 , Kiemelés 3 néven szerepel.
A SEO szövegírásról szóló cikkben például vannak olyan címsorok mint:
- Mi az a SEO szövegírás?
- Miért van szükség SEO szövegírásra?
5. Kép nevében
Lehetőleg minden bejegyzéshez legyen kép, ami érdekesebbé, látványosabbá teszi a szöveget is. Ráadásul sokan használják a Google képkeresőjét is, a képekkel is lehet látogatókat szerezni, tehát mindenképpen érdemes a képekkel is foglalkozni. A kép file nevét feltöltés előtt nevezd át, hogy szerepeljen benne a kulcsszó. Tehát ne az legyen a kép file neve, amit a fényképező adott neki, azaz dsc001253.jpg, hanem kulcszo.jpg.
Ha feltöltötted a képet, a kép alt mezőjét is töltsd ki, úgy hogy szerepeljen benne a kulcsszó.
Kulcsszavak elhelyezése
Az alábbi képen láthatsz egy mintát a kulcsszavak elhelyezésére a szövegben.
Mennyi az ideális kulcsszó sűrűség? Olvasd el itt!
Kulcsszavak elhelyezése a szövegen kívül
A kulcsszavak elhelyezésére a bejegyzés szövegén kívül is kell figyelni.
1.Title
A title a Google találati listájában jelenik meg. A legtöbb esetben megegyezik a bejegyzés címével, de nem feltétlenül. Ha megegyezik a címmel, akkor ezzel már nem kell foglalkozni, hiszen a címben már elhelyezted a kulcsszót. Ha külön kell a title-t beállítani, akkor ne felejtsd el beállítani úgy, hogy szerepeljen benne a kulcsszó!
2. Meta leírás
A meta leírás, vagy meta description szintén a találati listában jelenik meg. Ha nem töltöd ki, akkor a Google a honlap szövegéből fog valamit kiollózni, de ennél sokkal jobb, ha írsz egy ütős meta leírást, ami meggyőzi a látogatókat, hogy a Te honlapodra kattintsanak! Természetesen a meta leírásban is szerepeljen a kulcsszó, lehetőleg az elején!
3. Bejegyzésre mutató linkekben
A keresőoptimalizálásban fontos szerepe van a honlapra, vagy egy adott cikkre mutató linkeknek. Ha kikerül egy új cikk a honlapodra, a legegyszerűbben úgy tudsz az új cikkre mutató linkeket szerezni, ha végignézed a korábbi cikkeidet, és amelyik kapcsolódik a témához, azokból hivatkozol az új cikkre. De nem mindegy, hogy hogyan! Gyakran találkozni az olyan link szövegekkel, hogy “erről itt írtunk”, “katt ide” és társaik. Ennél sokkal értékesebb, ha a link szövege tartalmazza a kulcsszót is!
Kulcsszavak a szövegben – zárógondolatok
Most már tudod, hogy hol kell elhelyezni a kulcsszavakat a szövegben, de ez önmagában kevés! Ennek csak akkor lesz hatása, ha a cikkedet érdekesnek, hasznosnak találják az olvasók, és sok időt töltenek az olvasásával. Ezért az embereknek, az olvasóknak írjál, elsődleges szempont az legyen, hogy nekik adjál hasznos információkat, a kulcsszavak elhelyezése pedig másodlagos. Az is nagyon fontos, hogy az adott kulcsszóról írjál. Találkoztam már olyan szöveggel, ahol a kulcsszavak el voltak helyezve a megfelelő helyeken, de a cikk tartalma mégis másról szólt. A SEO szövegírásról bővebben a linkre kattintva tudsz olvasni.