Mi a kulcsszó jelentése, és miért van fontos szerepe egy honlap, a keresőoptimalizálás és a vállalkozás szempontjából?
Kulcszó jelentése
Mit jelent a kulcsszó, mi a kulcsszó fogalma?
Kulcsszó jelentése:
A kulcsszó azt a szót, szavakat, kifejezéseket jelenti, amire az emberek rákeresnek az interneten.
Ha meg szeretnél valamit keresni az interneten, és elkezded a Google keresőbe beírni, akkor néhány begépelt betű alapján a Google javaslatokat ad, feldobja azokat a kifejezéseket, amikre a leggyakrabban szoktak keresni az emberek. Ezek a kulcsszavak.
Az alábbi képen azt láthatod, mikor rákerestem a “keresőoptimalizálás” kulcsszóra, milyen egyéb kulcszavakat javasolt, például keresőoptimalizálás ár, keresőoptimalizálás garanciával stb.
Kulcsszó szinonimája
Leggyakrabban a kulcsszó kifejezést szokták használni, de találkozni lehet még a keresőszó és keresési kifejezések változatokkal is.
Kulcsszó angolul
A kulcsszó angolul “keyword”, amit hasznos tudni, mert a keresőoptimalizálásban gyakran használják nem csak a magyar, hanem az angol SEO kifejezéseket is.
Miért fontos a kulcsszavak használata?
A kulcsszónak azért van különösen fontos szerepe, mert a kulcsszó gondoskodik róla, hogy egy nyelvet beszélj az ügyfeleiddel.
A legtöbb esetben az ügyfelek nem ugyanazokat a kifejezéseket használják egy-egy termék vagy szolgáltatás elnevezésére, mint ami szakmailag helyes.
Nemrégiben elemeztem egy weboldalt, ahol az szerepelt, hogy “szárazépítészeti megoldások”. Bevallom őszintén nem tudtam, hogy ez meg mi lehet, míg ki nem derült, hogy ez többek között a gipszkartonozás.
A lenti kép jól mutatja, hogy mások se nagyon tudják, hogy mik azok a “szárazépítészeti megoldások”, mert senki nem keres így rá az interneten, ellenben a gipszkartonozásra havonta 2400-an keresnek.
Lehet, hogy szakmailag a “szárazépítészeti megoldások” a helytálló kifejezés, de ha a vevők nem így ismerik, nem így keresnek rá az interneten, nem fogják a honlapodat megtalálni. És ha esetleg meg is találják, akkor is nagy valószínűséggel gyorsan el fognak kattintani, mert nem fogják érteni.
A megfelelő kulcsszavak használata nem csak keresőoptimalizálási szempontból fontos, hanem akkor is, ha hirdetést akarsz feladni, vagy a facebookon kommunikálni. Hiába írsz érdekes posztokat a szárazépítészeti megoldásokról, ha az emberek nem tudják mi az.
Sokszor annak is jelentősége van, hogy két szinonima szó közül melyiket használjuk. Az autóemelő és gérpjármű emelő kifejezéseket valószínűleg mindenki ismeri, az egyikre havonta 10-en, a másikra havonta 1600-an keresnek.
Ezek után nem kétséges, hogy melyik kifejezést kell használni a honlapon.
A fenti példák is jól mutatják, hogy mennyire nagy jelentősége van a megfelelő kulcsszavak használatának. Éppen ezért fontos még a honlap indítása előtt kulcsszókutatást végezni, ami a domain név választásban is segíthet és nem csak a keresőoptimalizálás egyik alpja, hanem egyben egy rendkívül hasznos online piackutató eszköz.
A kulcsszókutatás nem csak abban segít, hogyan nevezd a termékeidet, szolgáltatásaidat, hanem arról is hasznos információkat lehet szerezni, hogy mi érdekli az embereket, miről érdemes írni a honlapon.