Mi az a meta descripton, és hogyan tud több látogatót hozni a weboldaladra?
Amit a meta description-ről tudni érdemes:
- meta description jelentése
- hol található a meta description
- miért van fontos szerepe
- hol tudom beállítani
- milyen hosszú legyen a meta description
- a vevőcsalogató meta leírás 6 aranyszabálya
- miért nem jeleníti meg a Google, ha beállítottam?
Meta description jelentése
Meta description magyarul meta leírás, az adott weboldal tartalmának rövid összegzése, leírása. Olyasmi, mint a filmekhez készített előzetes, amiből megtudhatjuk, hogy miről fog szólni a film, és ami kedvet csinál hogy meg akarjuk nézni a filmet.
Egy weboldal általában több aloldalt tartalmaz, és minden aloldalnak más a témája, így minden egyes oldalnak saját “előzetese”, saját meta leírása van, ami így néz ki:
<meta name=”description” content=”weboldal leírása”>
Hol található a meta description?
A meta description annyiból trükkös, hogy a weboldalon nem látható.
A meta description egy részről a weboldal kódjában található. Ott úgy tudod megnézni, ha megnyomod a CTRL + U billentyűkombinációt, így előjön a weboldal kódja, és íme:
A meta description más részről a Google találati listájában jelenik meg.
A meta leírás harmad részről a közösségi médiában is megjelenik, ha megosztjuk a cikkünket, akkor a cikk alján alapból az a szöveg jelenik meg, amit a meta leírásként megadtunk (ezt lehet utólag szerkeszteni).
Miért van fontos szerepe a meta leírásnak?
Egy részről a keresőrobotok számára hasznos információt szolgáltat a weboldal tartalmáról.
Más részről pedig egy fontos marketing eszköz, hiszen a meta leírás adja el a weboldalunkat a látogatónak, valójában ez egy reklámszöveg.
Ha igazán jó meta leírást írunk, akkor is elérhetjük, hogy a látogató a mi oldalunkra kattintson, ha nem mi vagyunk az első találat. Ha sokan kattintanak a weboldalunkra, ez egy jelzés a Google számára, hogy ezt a weboldalt szeretik a látogatók, és előrébb kerülhetünk a Google találati listáján.
Hol tudom beállítani a meta leírást?
A weboldal kezelő felületén lehet beállítani, általában minden oldal, bejegyzés szerkesztő felületének alján szokták elhelyezni azt a rovatot, ahol meg lehet adni a meta description-t. Honlapmotortól függően lehet, hogy más az elnevezése, például lehet leírás, description, SEO leírás is.
Ha wordpress-t használsz, akkor bővítményt kell telepítened, ami kezeli a meta description és egyéb SEO beállításokat. A leggyakrabban használt bővítmények erre a célra a Yoast vagy az All in one SEO pack.
Ha nem találod a weboldaladon, hol lehet beállítani, vagy nincs lehetőség beállítani, akkor lépj kapcsolatba a webfejlesztőddel. A meta leírás egy nagyon fontos és alap szintű dolog, ennek hiányában esélyed nincsen a keresőből látogatókat elérned.
Meta description hossza
Milyen hosszú meta description-t írjunk?
A Google alapból 156 karaktert jelenít meg, de ahogy a fenti print screen-en is láthatod, van amikor megjeleníti a cikk megjelenítésének a dátumát is. Ebben az esetben 141 karaktert jelenít csak meg a meta leírásból. Amennyiben hosszabb meta leírást írsz, a végét levágja (…) jelzéssel.
Ha rövidebb meta leírást írsz, mint 100-110 karakter, akkor a Google kiegészíti a cikk szövegéből vett részletekkel.
A vevőcsalogató meta leírás 6 aranyszabálya
1.Legyen figyelem felkeltő!
Valamilyen titok, vagy tudás ígérete általában megfogja az embereket, hívó szó lehet a képekkel, videó, webáruház esetében ingyenes házhoz szállítás, akció, kedvezmény, garancia.
2. Cselekvésre ösztönözzön!
Használj igéket, például “Tudd meg”, “Ismerd meg”, “Töltsd le”, “Rendeld meg”, “Válassz”.
3. Passzoljon az aloldal tartalmával!
Ne okozzon csalódást a látogatónak! Nincs értelme a meta leírásban ígérni valamit, amit utána nem talál meg a látogató a weboldalon, mert gyorsan el fog kattintatni. Ami rossz, mert elveszítjük a látogató bizalmát, ezek után máskor sem fog a weboldalunkra kattintani, másfelől meg a Google érzékeli, ha sokan “lepattannak” a weboldalunkról, és könnyen hátrébb kerülhetünk a találati listában.
4. Tartalmazza a kulcsszót!
A meta leírás tartalmazza azt a kulcsszót vagy kulcsszavakat, amire meg szeretnénk jelenni a Google találati listájában, és lehetőleg a leírás első felében.
5. Egyedi legyen!
Két féle szempontból is legyen egyedi a meta leírás.
5.1. Először is minden egyes aloldalunknak más legyen a meta leírása!
Webáruház vagy olyan weboldal esetében, ahol akár több ezer aloldal is van, lehet sablont alkalmazni. Ez azt jelenti, hogy előre megírunk egy sablon szöveget, és ebben a sablonszövegben mindig az adott termék neve cserélődik. Az olcsobbat.hu például az alábbi sablont használja:
5.2. Ne másoljuk szóról szóra a konkurencia leírását!
Természetesen meg kell nézni, hogy a konkurencia milyen meta leírást használ, de nem visz sok eredményre egy az egyben lemásolni. Érdemes elgondolkozni azon, hogy miben vagyunk mi mások, mi az amit a vevőink szeretnek bennünk, miért szeretnek velünk dolgozni, nálunk vásárolni, és ezeket az előnyöket kihangsúlyozni meta leírásban.
6. Legyen kitöltve!
A meta leírás legfontosabb szabálya, hogy legyen kitöltve!
Kitöltöttem a meta leírást, mégsem ez jelenik meg a Google találati listában!
Ennek több oka is lehet:
- Túl rövid meta leírást írtál.
- A meta leírás nem tartalmazza a kulcsszót.
- A Google nem találja relevánsnak a meta leírásodat, ezért inkább a weboldal szövegéből rakja össze.
A meta leírás nagyon fontos rangsorolási tényező, nem szabad félvállról venni. Sok vevőt nyerhetünk és sok vevőt veszíthetünk is vele. Lehet, hogy több változatot is tesztelnünk kell, mire kikísérletezzük azt a változatot, ami a legjobban teljesít.